خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

هدفمان ناک اوت کردن با اوشیروست!

هدفمان ناک اوت کردن با اوشیروست!


برای ما می گوید چه طور موفق شویم با یک ضربه سخت یعنی اوشیرو ماواشی دشمن را ناک اوت کنیم.

۱) من خیلی به حریفم نزدیک هستم. درست در فاصله یک زوکی.

این فاصله برای کیوکوشین مناسب است. این فاصله از جهت دیگری هم خوبست و آن این که از پیشروی حریف من جلوگیری می کند چون اگر او جلو بکشد امکان زدن اوشیرو از بین می رود.

۲) برای غافل گیر کردن اول یک لو ـ کیک به او می زنم. به طور منطقی او یا با گیاکو زوکی جوابم را می دهد یا با ضربه آرنج، و من قبل از هر چیز کمی خودم را رها می کنم تا آماده ضربه زدن بشوم.

۳) یک چودان زوکی می زنم تا فاصله ام را تنظیم کنم. با چرخیدن روی پای راست که پای ضربه زننده می باشد آماده برای زدن اوشیرو می شوم.

۴) در حالت بینابین قرار دارم. بدون توقف به چرخیدن ادامه می دهم، در این لحظه دو گزینه انتخاب دارم: پای جلوئی یعنی پای چپم را روی زمین نگه دارم یا آن را بلند کنم و یک اوشیروی پرشی بزنم.

۵) به چرخیدن ادامه می دهم. باید حواسم باشد زانویم را خیلی بالا نبرم تا حریف به من شک نکند چون این جا هم دو گزینه انتخابی دارم: اوشیرو ماواشی بزنم یا اوشیرو گری (مستقیم). اگر زانویم را زود بالا بیاورم او فکر می کند می خواهم اوشیرو بزنم.

۶)ایده آل این است که حریف را با مهارت بزنیم. مهم این است که تعادلمان در تمام طول زدن ضربه حفظ شود بدون قطع کردن چرخش تا زدن کامل ضربه. در مجموع باید پا را سبک بالا بیاوریم. انگار می خواهیم حریف را سمت خودمان بکشانیم.

۷) وقتی ضربه را زدم در حالت گارد قرار می گیرم تا آماده برای ادامه مبارزه باشم. البته اگر حریف ناک اوت نشده باشد!

”اوشیرو ماواشی از لگدهائی است که به قصد ناک اوت کردن حریف به کار می رود. این ضربه را نمی توان سرهم بندی کرد. باید خوب روی آن فکر کرد و برای پیشروی آمادگی لازم را به دست آورد. از این ضربه در طول یک مسابقه زیاد نباید استفاده کرد چون انرژی زیادی مصرف می شود و خطر کاهش توانائی برای شما حتمی است. باید در شرایط خوب و متعادلی باشید. همه چیز به تمریناتی بستگی دارد که مرتب قبل از مسابقه انجام داده اید. موفق باشید.“

▪ توصیه های قهرمان

ـ باید سریع و بدون درنگ بچرخید.

ـ بهتر است قبل از زدن اوشیرو با اجرای یک لو ـ کیک یا زوکی فضای لازم را ایجاد کنید وگرنه ممکن است نتیجه عکس بگیرید.

ـ توصیه می کنم برای تنظیم سرعت و دقت با میت تمرین کنید.


مجله رزم آور


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد