خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

سلاح ناگیتانا


سلاح سردی به نام ناگیناتا ( NAGINATA )

این سلاح ژاپنی بیش از 1500 سال قدمت دارد و نام آن حتی در کتاب کوجیکی نیز ذکر شده است. ناگیناتا از یک دسته چوبی و یک تیغه خمیده فلزی تشکیل شده است و شباهت زیادی به گوان دائو ( سلاح چینی ) و گلیو(سلاح اروپایی ) دارد. اولین سند مکتوبی که بیانگر کارایی خوب ناگیناتا در میدان جنگ است در سال 1086 به رشته تحریر درآمده است و درآن ناگیناتا به عنوان سلاح ایده آل قهرمانان و جنگجویان بزرگ معرفی شده است.
طی نبرد گمپای (1180 الی 1185 ) که طی آن دو خاندان تایرا و میناموتو با یکدیگر در جدال بودند ، ناگیناتا خوش درخشید و مشخص شد که این سلاح بر علیه سواره نظام حربه مرگباری است.

در دوران ادو این سلاح در میادین جنگ کمتر مورد استفاده قرار می گرفت و در همین زمان بود که ناگیناتا به عنوان یک سلاح مورد توجه بانوان قرار گرفت . بانوانی که شوهران آنها سامورایی بودند نیاز به سلاحی داشتند تا بتوانند در زمان غیبت شوهرانشان ( به دلیل حضور در میادین جنگ ) از خانه و خانواده خود دفاع کنند و ناگیناتا بهترین انتخاب ممکن بود. ناگیناتا سلاح بسیار مناسبی  است زیرا می توانند با صرف نیرویی مناسب با جنگ آوران مرد درگیر شده و ضمن حفظ فاصله ضربات کشنده ای را به حریف وارد آورند ، دسته این سلاح همانند اهرم عمل کرده و به همین علت نیروی بدنی زیادی برای استفاده از آن نیاز نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد