خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

شیهان سلیمان مهدیزاده

تاریخچه بنیانگذاری و فعالیت کن دو و ایی آی دو (سامورایی) در ایران




هنر رزمی و اصیل کن دو و ایی آی دو (سامورایی) در ایران توسط شیهان سلیمان مهدیزاده بنیانگذاری شده است. مهدیزاده سال 1354 زیر نظر یک استاد ژاپنی (استاد فقید فوکودا) به فراگیری فلسفه ذن و کن دو سنتی یعنی کن جوتسو پرداخت و پس از مدتها تمرینات سخت و ممارست بسیار به توصیه استادش ، در سال 1356 اولین سفر ورزشی خود را به ژاپن انجام داد و فراگیری کن دو مدرن را زیر نظر استاد فقید نیشی یاما و هنر ایی آی دو را زیر نظر استاد توچوکا شروع کرد.

ستاد مهدیزاده بعد از بازگشت به ایران ، این هنر اصیل سامورایی را درکشور بنیانگذاری کرد و به تدریس آن پرداخت. سال 1358 کن دو و ایی آی دو (سامورایی ) ایران زیر نظر فدراسیون رزمی وقت قرار گرفت و تمرینات رسمی آن تحت نظارت شیهان مهدیزاده در سالن شمشیر بازی فعلی که در آن زمان سالن هنر های رزمی بود ، شروع شد. در همان سال تلویزیون ملی ژاپن (NHK) فیلمی از نخستین کلاس آموزش هنر های رزمی سامورایی در ایران تهیه کرد و در ششم ژانویه 1983 آن را به نمایش گذاشت. در همین زمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز مستندی که از تمرینات کن دو و ایی آی دو استاد مهدیزاده ساخته بود پخش کرد. مهدیزاده که تا سال 1363 هر سال چند ماه را برای پیگیری تمرینات تکنیکی و تخصصی خود به ژاپن سفر میکرد بنا به پیشنهاد استادانش برای گذاراندن مراحل عالی کن دو و ایی آی دو در ژاپن اقامت گزید و بعد از بازگشت از ژاپن در سال 1374 ،آموزش مستمر هنرآموزان و علاقه مندان هنر اصیل کن دو و ایی آی دو را زیر نظر فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران پی گرفت. به طوریکه در تاریخ بیست و ششم اسفند 1378 طی حکمی رسمی از طرف این فدراسیون ، کن دو و ایی آی دو (سامورایی) ایران به ریاست شیهان سلیمان مهدیزاده به رسمیت شناخته شد و مجوز رسمی فعالیت در ایران گرفت.

شیهان مهدیزاده در حال حاضر تنها مرجع رسمی و مسـؤل هماهنگی فدراسیون کن دو ژاپن (AJKF) و فدراسیون جهانی کن دو (FIK) در ایران و نماینده رسمی فدراسیون ایی آی دو ژاپن (NIR) در ایران و خاورمیانه است و همینطور ریاست و مسؤلیت سبک کاراته گوجوریو اوکیناوایی ایران و آی کی دو تومی کی ریو ایران را برعهده دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد