خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

مارک شویی

استاد عصا (مارک شویی)


http://www.yinyang.ir/thumb.php?p=master/HSGCOVIS51343129.JPG&s=600400


با یک تاریخچه بسیارقدیمی وباستانی جای تعجبی وجود ندارد.که چرا ازچوب دستی بعنوان یکی ازبهترین ابزارموجود برای دفاع شخصی درآغازهزاره سوم نام میبرند پیشگام این تقکردرحال حاضرکسی نیست جز رزمی کار مطرح یعنی مارک شویی کسی که کمربند مشکی تکواندو هاپکیدو و تانگ سودو را نیز دارد .

از حدود 10 سال پیش استقاده ازچوب یا عصای مخصوص رزمی کاران را دربرنامه خود گنجانده است .اگر چه او در کلیه رشته های رزمی آموزش دیده ومهارت کسب کرده است اما شایستگی اصلی اودراستفاده ازاین سلاح درهنگام دفاع شخصی است هنری که اودرآن به اوج مهارت وقدرت رسیده است.

شویی دراین باره می گوید :

هنراستفاده ازچوب دستی(عصا) در هنرهای رزمی کاربردی ترین اسلحه ای است که یک رزمی کار یا هرکس دیگری می تواند آن را یاد بگیرد .کدام ابزاردفاع شخصی را می تواند درهواپیما با خودتان حمل کنید ؟

بنابراین یادگیری فنون استفاده ازیک اسلحه یا ابزاردفاع شخصی اکرنتوانید آن را به هر جای که می خواهید ببرید برایتان چه فایدهای خواهد داشت؟

استاد از سال 1960 با شاگردی استاد چاک نوریس رزمی را آغاز کرده ودر حال حاضر دارای 18 عنوان ملی وجهانی می باشد ودر دنیای هنر های رزمی برای خود آوازهای کسب نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد