خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

سبک جنگاوران کونگ فو




جنگاوران هنر رزمی کونگ فو می‌باشد که هنرآموز در این سبک می‌‌آموزد که چگونه در مقابل حمله حریف موفق به دفع حمله و در نهایت بر حریف خود غالب گردد.

در این سبک سعی بر این است که هنرآموز در پایان این دوره‌ها بتواند در مقابل هر نوع سلاح سرد و گرم و درگیری‌های فیزیکی با مهاجم نه تنها آسیب نبیند بلکه با کمترین آسیب به مهاجم بتواند حمله را دفع و مهاجم را در کنترل خود داشته باشد.

باید به این نکته توجه داشت که هدف در این سبک آموزش دفاعی مد نظر می‌باشد چرا که برخلاف نام جنگاوری ما بنا نداریم که آغاز کننده جنگ و درگیری باشیم که این عمل با روحیه ورزشکاری و اساس‌نامه جنگاوران کونگ فو منافات دارد. ما هنر رزم می‌آموزیم که در راه صلح و دوستی بکار بریم نه چیز دیگر اصول آموزش جنگاوران برای جنگ نیست بلکه برای بدست آوردن قدرت است. قدرت به انسان آرامش می‌دهد و آرامش صلح به وجود می‌آورد. از این رو این سبک متمرکز به آموزش دفاع شخصی و دفاع هر نوع اسلحه سرد و گرم و مبارزات آزاد و نیمه آزاد می‌باشد.

تاریخچه جنگاوران

جنگاوران نامی آشنا برای پیشکسوتان و افرادی می‌باشد که از سال 1349 تا 1358 مشغول به آموزش آن بوده‌اند.

بنیانگذاری و تأسیس کمیته جنگاوران کونگ فو از سال 1349 در مکان باشگاه سرباز با حضور اساتید برجسته و مربیانی که به منظور یادگیری و آموزش و توسعه این سبک به گرد هم آمده بودند برگزار می‌شده است که اعضاء آن آقایان استاد فیروز حبیب پور، هوشنگ حبیب‌پور، داداشی، مسعود برهانی، کامران بحری، هادی مینایی، هادی خیاط باشی، قهرمان فریاد شیراد، علی طلوعی، صیاد، محمد معصومی و حسین مردی فعالیت داشته‌ا ند.

کمیته جنگاوران تا سال 1358 به منظور تکمیل هنر رزمی کونگ فوتوآ فعالیت گسترده‌ای داشته است اما با انحلال کونگ فو در ایران این سبک توسط استاد فیروز حبیب‌پور فقط در ارگان‌های نظامی و انتظامی کشور توسعه یافته است و در سال 1365 که به عنوان ن کونگ فو به طور رسمی در باشگاه شهید بهشتی خیابان جمهوری جایگاه خود را در میان سبک‌های رزمی کشور باز نموده است.

امروز که به یاری خداوند و تلاش بی‌وقف مسئولین و اساتید پیشکسوت این رشته در جایگاه اصلی خود قرار گرفته است و فدراسیون مستقلی دارد این نیاز احساس می‌شود که جنگاوران به عنوان تکمیل کننده سبک کونگ فو بار دیگر فعالیت خود را از سر گیرد و تمامی اساتید و مربیان به آموزش این فنون روی آورده و در جهت انتقال آن به علاقه‌مندان کونگ فو مبادرت ورزند

استاد حبیب‌پور که از چهره‌های نامدار ورزش ایران هستند.

ایشان از سال 1349 مشغول تدریس و آموزش جنگاوران کونگ فو گردیدند و همزمان در آموزش دفاع شخصی و سلاح به یگان‌های نظامی داخل کشور پرداختند و همچنین پایه‌گذار سیستم دفاع شخصی در آن دوره می‌باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد