خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

سبک کونگ فو توتایما

سبک کونگ فو توتایما


به اعتقاد ما ورزش رزمی (ورزیده شدن در رزم ) با هنر رزمی (هنر رزمیدن ) متفاوت است .

تکامل انسان در شناخت و تقویت ابعاد وجودی و جسمی با هنر رزمی میسر میگردد.

راز تداوم و تکامل یک ورزش رزمی تنوع در نوع تمرینات ، کسب مهارتها و تمرین هنرهای فردی که شامل مجموعه ای از تکنیک ها – سلاح سرد – دفاع شخصی و مهارتهای ویژه ای است که در طول سالهای متمادی و تمرینات مداوم حاصل میشود ، و در نهایت هنر مبارزه میباشد. یک مبارز رینگی در سن بالا با انبوه آسیبهای دوران مبارزه بازنشسته میشود و یک رزمی کار که فقط به انرژی جسمی وابسته میباشد اوج قدرت وی تابع زمان میباشد ، ولی یک ورزشکار که همراه مبارزه ، هنرفردی را نیز آموخته همواره ورزش میکند و همواره میآموزد . شالوده و اساس توتایما هنر فردی و تکنیکی است که به اعتقاد ما راز ماندگاری یک رزمی کار از نوع کونگ فو توتایما میباشد .

مختصری از تاریخچه کونگ فو توتایما

کونگ فو توتایما در سال 1380 با مجوز رسمی فدراسیون ورزشهای رزمی فعالیت خود را آغاز نمود .

این سبک که از سالها قبل توسط استاد حیدر بهرامی نژاد ابداع شده بود و فنون و قوانین آن در ابعاد مختلف در شهرها و استانهای کشور توسط شاگردان وی به طور عملی تجربه می شد . تمامی مسایل در هر زمینه ای مورد بحث و بررسی شاگردان و استاد قرار می گرفت و هر موردی پس از تجزیه و تحلیل فنی جزو قوانین و مقررات سبک قرار گرفته و به طور گسترده این مقررات توسط اساتید مجموعه به هنرآموزان آموزش داده می شد . تا اینکه در سال 1380 پس از 6 ماه کارشناسی توسط مسئولان وقت فدراسیون ورزشهای رزمی به عنوان سبک دائم اجازه فعالیت رسمی یافته و در تمامی کشور با برگزاری یک همایش 5000 نفری در زمین فوتبال شهرداری منطقه 9 رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

در جشن تأسیس فدراسیون کونگ فو در کنار دریاچه مجموعه ورزشی آزادی کونگ فو توتایما با حضور حدود 2000 نفر از اعضاء خود گوشه ای از جمعیت خود را نمایش گذاشت .

توتایما از بدو تاسیس 8 اعزام برون مرزی را در کارنامه خود دارد، که مهمترین آنها شرکت در مسابقات جهانی ایتالیا و کسب عنوان نایب قهرمانی بود.

لازم به ذکر است حیدر بهرامی نژاد(بنیانگذارسبک توتایما ) نیز در مسابقات ایتالیا جزء شرکت کنندگان در بخش هنرهای فردی بوده و مقام قهرمانی را در این رشته کسب نمودند .

در برگزاری اولین دوره فستیوال هنرهای فردی فدراسیون کونگ فو ، توتایما با هنرنمائی ریاست سبک و شاگردان به عنوان بهترین تیم شناخته شد .

مختصری از محتوای تکنیکی کونگ فو توتایما

کونگ فو توتایما به طور کلی در چهار شاخه اصلی تدریس میگردد :

سلاح های سرد

دفاع شخصی

مبارزه

تکنیک های مربوط به مبارزه فردی و گروهی تحت مرحله های خط یک الی دوازده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد