خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

هنر رزمی تانگ سودو


http://up.irantangsoodo.com/uploads/13332354752.png

تانگ سودو(Tang SooDo) یک هنر رزمی کلاسیک است که اکثراً توسط استادان رشته های رزمی و به دلیل آنکه یکی از بهترین استیل های ضربات لگد را نشان می دهد مورد استفاده قرار می گیرد. این هنر رزمی یک سبک قدیمی و متعلق به بیش از دو هزار سال پیش است که در ابتدا در کشور کره پایه ریزی شد و امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در طول مدتها سلطه ژاپنی ها، مردم کره تحت تأثیر قدرت ژاپن جرأت استفاده از فنون رزمی و سنتی کشور خویش را نداشتند و در نتیجه، بسیاری از این بدون اطلاع از مقامات دولتی و به صورت کاملاً سری به تمرین و آموزش می پرداختند. بعضی از این افراد به کشور چین و یا اوکینوا متواری شده و در آنجا تمرین می کردند. هوانگ کی (Hwang kee) یکی از این اشخاص بود که در واقع ابداع کننده این سبک هم محسوب می شود. اگر چه وی همواره تحت فشار مقامات دولتی ژاپنی بود اما با این همه، به تمرین و آموزش هموطنان خود ادامه می داد

در حدود سال 1945 { هوانگ کی } هنر تانگ سودو را در سئول بنیان نهاد .

او میگوید این هنر را بر اساس سبک چینی کوک سول که در سال 1936 زیر نظر { یانگ کوک جین } در منچوری آموخته بود بنا نهاده است .

هوانگ کی میگوید : که دلیل اصلی رفتنش به منچوری این بود که بتواند بدون دخالت و مزاحمت سربازان ژاپنی که کره را اشغال کرده بودند در آنجا تمرین کند.

او در سال 1939 مجددا به کره مراجعت کرد .

و در سال 1945 مدرسه { مودوک کوان } را در سئول تاسیس نمود .

{ هونگ } این هنرش را { تانگ سو دو } و به معنی راه بازوی چین نامید .

با توجه به اعمال فشار ژاپن بر کشور کره { هوانگ سو دو } در انتخاب آسان آزاد نبود .

و مجبور بود که عنوانی برگزیند که بی شباهت با کلمات ژاپنی نباشد و به همین دلیل هم نام { تانگ سو دو } را انتخاب کرد .

در سال 1960 { هوانگ سو دو } نام هنرش را به { سوباک دو } تغییر داد و به این ترتیب عنوان انجمن { تانگ سو دو } کره به { سوباک دو } کره تغییر کرد.

{ هوانگ سو دو } هم اکنون در سئول زندگی میکند .

و اخیرا 81 سالگی اش را جشن گرفت .

{ تانگ سو دو } { سوباک دو } اینک در سراسر جهان منتشر شده و هنرجویان این رشته از آموزشهای این هنر دفاع شخصی کره ای بهره مند میشوند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد