خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

هنر رزمی واصیل کوبودو

طور کلی به سنت های کلاسیک سلاح هنرهای رزمی Okinawan اشاره دارد وسعی دارد روش رزم قدیم را زنده نگه دارد.در این سبک بر روی سلاحهای مختلفی از جمله:

1- سای:

ظاهری شبیه به شمشیر دارد با این تفاوت که تیز و برنده نیست / این سلاح به شخص امکان میدهد تا بدون آنکه حریف خود را زخمی کند سلاحش را دفع کند.

این وسیله در قرون وسطی توسط خانواده { جوته } ها مورد استفاده قرار می گرفت و از تاریخچه دقیق آن اطلاع دقیقی در دست نیست .

2-تونفا :

از این سلاح در زمانهای دور به عنوان وسیله ای برای خرمن کوبی استفاده می شده است و مورد استفاده آن بیشتر در { اوکیناوا } بوده است که یکی را برای دفاع و دیگری را برای ضربه زدن به حریف بکار می بردند.

3-کوساری :

کمندی است به طول 4 متر و بیشتر سامورایی ها از آن استفاده می کردند که اگر محکم به دور حریف بسته شود خطرناک و مرگ آفرین خواهد بود .

4-کاما :

تکنیک استفاده از این سلاح طوری طرح ریزی شده که شخص حمله حریف را دفع کرده و همزمان به او حمله ور شود .

5-نانچیکو :

شناخته ترین سلاح کاراته { نانچیکو } است که در قدیم برای خرمن خرد کنی از آن استفاده میکردند / این سلاح امروزه کاملتر شده و آن را به شکل دو تکه چوب محکم به وسیله زنجیر به هم متصل می کنند / استفاده از این سلاح این امکان را میدهد که همزمان ضربه ای به سر حریف زده و همچنین سلاحش را دفع کند.

برای استفاده از این سلاح باید دستها و انگشتانی محکم داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد