خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

تناسب اندام برای بچه ها

( بسیاری از بچه ها به جای دوچرخه سواری در زمین بازی و یا فوتبال در حیاط خانه ، به تماشای تلویزیون می پردازند ، بازیهای ویدئویی انجام می دهند و ساعتها از طریق اینترنت خود را سرگرم می کنند .) اما هیچ وقت ترک کردن عادت برای بچه ها دیر نیست . از نکات ساده زیر استفاده کنید و به فرزندانتان انگیزه بلندمدت برای انجام فعالیتهایشان بدهید تا با آن وسیله بدنهایشان را تقویت کنند .

از یک مثال مناسب استفاده کنید :
( اگر تمایل دارید که بچه های فعالی داشته باشید باید فعال باشید . به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید . ماشین خود را در فاصله دورتری پلرک کنید . از فعالیت فیزیکی به عنوان فرصتی برای سالم نگه داشتن بدن ، صحبت کنید و هیچ وقت آن را به عنوان یک تنبیه و یا اوقات فراغت در نظر نگیرید . )

دکتر ادوارد لاسکوسکی ، کارشناس پزشکی ورزشی و احیای قلبی و دستیار پزشکی مرکز پزشکی ورزشی مایوکلینیک می گوید : شکل زندگی پر از فعالیت والدین به عنوان انگیزه ای قوی برای یک بچه محسوب می گردد . پس با انجام فعالیت ورزشی خود را به عنوان یک الگوی مناسب به بچه هایتان معرفی کنید .


زمان مشاهده تلویزیون را محدود کنید :
یک روش بسیار مؤثر برای افزایش سطح فعالیت ، محدود کردن تعداد ساعات تماشای تلویزیون در بچه ها است . شما می توانید زمان تماشای تلویزیون را محدود کنید .

- شامل تماشای برنامه های تلویزیونی ، بازیهای ویدئویی و زمان کار با کامپیوتر – و آنرا به کمتر از دو ساعت در روز کاهش دهید . برای اینکه این کار را ساده تر کنید ، هیچ گاه در اتاق بچه هایتان تلویزیون قرار ندهید و کامپیوتر را به طور خانوادگی استفاده کنید . همچنین دیگر فعالیتهای ثابت و بی تحرک را همچون چت کردن به وسیله کامپیوتر و یا با تلفن صحبت کردن را محدود کنید . اگر بچه های شما بازیهای ویدئویی انجام می دهند ، سعی کنید انواعی از این بازیها را انتخاب کنید که دارای تحرک بیشتری می باشند .

اینگونه بازیهای پر فعالیت همچون ( دو و نرمش و ایروبیک ) و بازیهایی که از حرکات فیزیکی بازیکنان برای کنترل وقایع بازی استفاده می کنند ، قدرت مصرف کالری در بچه ها را تقویت می کنند . در بررسی انجام شده در مایوکلینیک ، بچه هایی که بازیهای پر جنب و جوش انجام داده ،میزان مصرف انرژی در آنها دو برابر گردید .

یک برنامه روزانه تدوین کنید :هر روز را برای فعالیت فیزیکی در نظر بگیرید . به همراه بچه های خود زود از خواب بیدار شوید و پس از خوردن نهار هم با آنها به پیاده روی بروید . آرام آرام برنامه های بیشتری را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا اینکه کاملاً به انجام آنها به طور روزانه عادت کنید .

اجازه بدهید بچه هایتان نوع فعالیت را مشخص کنند .
برای بسیاری از بچه ها انجام ورزشهای سازمان یافته راه مناسبی برای تناسب اندام است . اما ورزشهای تیمی یا کلاسهای ( تمرین گروهی ) ، تنها حالتهای گزینش نمی باشند . اگر بچه هایتان از نظر هنری مستعد هستند ، با هم پیاده روی کنید و برگها و سنگهایی را که آنها می توانند در دانشکده مورد استفاده قرار دهند ،جمع آوری کنید . اگر بچه ها دوست دارند که کوهنوردی کنند ، به سمت نزدیکترین ورزشگاه جنگلی یا طبیعت حرکت کنند . اگر بچه هایتان دوست دارند که مطالعه کنند ، به نزدیکترین کتابخانه موجود جابجا شوید و یا به سادگی موسیقی مورد علاقه فرزندتان را پخش کنید و در اتاق نشیمن به همراه او به جنب و جوش بپردازید .

دکتر لاسکیوسکی محقق مایوکلینیک می گوید : هر کدام از بچه ها خصوصیات خاص خود را دارند . همه ما نقاط قوت و خصوصیات خاصی را داریم که علائق ما را تحت تاثیر قرار می دهند . نکته کلیدی این است که شما به چیزهایی پی ببرید که بچه هایتان واقعاً به آنها علاقه دارند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد