خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

فرم شماره یک تکواندو (تگوگ ایل جانگ)


این تگوک در بر گیرنده اعمال (کن k on) که اصلی ترین شاخه پالگه است میباشد . کن نشان دهنده آسمان و نور است . آسمان باران و خورشید نور میدهد که این دو اساسی ترین عوامل زندگی بشردرروی زمین و آغازگر همه چیز میباشد و در فلسفه شرق، کن به اژدهائی که مظهر قدرت مطلق درزمین بوده و جهت حمایت و کنترل زمین و آنچه که در زمین است و به آسمان رفته اطلاق میگردد .

در طراحی آن سعی گردیده که جهت اجرای آسان آن برای مبتدیان از تعداد زیادی آپ سوگی استفاده گردد و ضربه مشت آن ضربه و سط ودفاعهای آن از سه دفاع اصلی پائین و وسط و بالا تشکیل یافته است

ب : خطوط حرکت

پ : تعداد حرکات

این تگوک از 18 حرکت شامل 20 تکنیک تشکیل یافته است.

ابتدا پس از حالت چاریوت که تغییر یافته و پاها کاملاً چه از جلو و چه از عقب می بایست به هم چسبیده باشد به حالت چونبی می رسیم که فاصله پاها فقط به اندازه یک کف پا شده است دست ها بدون شُک آرام پایین می آید.

قبلاً با شروع فرم ابتدا دید بود (سر اولین قسمتی بود که به سمت چپ می چرخید) ولی اکنون سر و گردن و بدن با هم می گردند اولین نشست تگوگ ایل جانگ (فرم 1) نشست آپسوگی است که پاها به اندازه یک کف پا از هم فاصله دارند و پای عقب زاویه 45 درجه دارد و اگر پای عقب را به سمت جلو بکشیم پاشنه ی پای عقب به پاشنه ی پای جلو برخورد می کند.

توضیحی که برای حرکت بعدی باید گوشزد شود جایگاه مشت است که باید بر روی جناق سینه اصابت کند یعنی هر کس این حرکت را مشاهده کند متوجه شیب دست به سمت پایین شود.

توجه داشته باشید در حین برگشت 180 درجه ای سر و گردن همراه بدن بر می گردد.

نشست آپکوبی سوگی کوچکتر شده است، فاصله بین دو پا به اندازه دو کف پا شده است هرگاه پای عقب به سمت جلو کشیده می شود فاصله ی بین دو پا به اندازه یک کف پا می شود.

دفاع مومتونگ آن ماکی به گونه ایست که قبل از حر کت دفاع، دست دفاع کننده کنار بدن قرار میگیرد و از بدن عقب تر نمی رود و از لحاظ بالا و پایینی مشت دست از شانه همان دست بالا تر نمی رود و در کنار آن و به موازات آن است.

اشکال دیگری که به شکل وارد است نداشتن وضعیت مناسب هنگام اجرای تکنیک آپچاگی است، بدین معنی که دست ها حالت گارد نداشته و حالت الگول ماکی باقی مانده اند.

توضیح اینکه این فرم با شیجاک شروع شده و با یک کیهاب هم به پایان می رسد باید به این نکته توجه داشت که فقط با شنیدن دستور پارو به حالت اول باز می گردید.

این فرم و فرم بعدی برای گرفتن کمربند زرد مورد نیاز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد