X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل
1391,01,26

طرق مختلف تمرین کاتا

رنشی احد تن‌زادهشکل‌های مختلف تمرین کاتا

  • آرام و بدون تمرکز - هنگام گرم کردن بدن انجام می‌شود.
  • سریع و بدون تمرکز - برای ثبت لحظات کاتا در ذهن انجام می‌شود.
  • سریع، قدرتمند و با کیمه، ولی حرکات بصورت تک تک اجرا می‌شوند - این شکل تمرین برای کلاسهای گروهی مناسب است.
  • با سرعت و نظم اصلی کاتا همراه با کیمه - در هنگام اجرا تصور یک مبارزه واقعی را داشته باشید.
  • آرام همراه با انقباض عضلات - به عنوان تمرین برای قوی کردن ماهیچه‌ها انجام می‌شود (بهتر است در این تمرین از کاتاهای سیستم ناهاته استفاده شود).
  • با تنفس عمیق و آرام - تاندِن را در وجود خود لمس کرده و سعی نمایید آرامش را احساس کنید (همانند کاتاهای تای‌چی).
  • حرکات متقارن، کاتا را به صورت قرینه اجرا نمایید - یعنی اگر کاتا را از سمت چپ شروع می‌کردید این بار از سمت راست شروع کنید.
  • اجرای برعکس (مثلاً اجرا از آخر به اول) - این نوع تمرین در مراحل پیشرفته انجام‌پذیر است.
  • انتخاب بخش‌هایی از کاتا و تکرار مداوم آنها.
  • اجرای کاتا بدون تکنیک - فقط به داچی‌های مختلف کاتا و در جهات خود (امبوسن) بروید و تکنیکی اجرا ننمایید.
  • اجرا کل کاتا بدون حرکت - تکنیک‌های کاتا را در حالت هاچی‌جی‌ داچی اجرا نمایید.
  • اجرا با چشمان بسته.

علیرغم تمرینات مختلفی که در بالا به آنها اشاره شد، تمرینات اصلی می‌بایست به روی اجرای واقعی کاتا متمرکز باشد - با قدرت و سرعت لازمه همراه با کیمه - که می‌بایست جزء تمرینات اصلی کاتا باشد.

 

نکاتی درباره اجرای کاتا

  • سعی نکنید که تمام حرکات را سریع انجام دهید، هر حرکت نیازمند سرعت و موقعیت خود می‌باشد.
  • در همه حال به هارا توجه کرده و تمرکز داشته باشید.
  • دهان خود را ببندید و از منقبض شدن ماهیچه‌های صورت جلوگیری کنید.
  • بدن خود را بسته نگه ندارید.
  • با توجه به رعایت کردن "زنجیره‌ی سینتیک" در حرکت (در هنگام اجرای تکنیک)، سعی نمایید کل بدن خود را یک قالب (یک جا) حرکت دهید.
  • در مورد ارتباط بین کیهون،‌ کاتا و کومیته آگاهی لازم را داشته باشید.
  • بارها تمرین کنید و خستگی را به خود راه ندهید.

 

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد