خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

درجات و القاب در هنرهای رزمی ژاپن


درجات و القاب

کوهای- هنرجوی تازه کار (Kohai)

سمپای- هنرجوی ارشد (Sempai)

سن سی- معلم، مربی ((Sensei

شیهان- مربی ارشد، توصیه می شود که از این عنوان فقط در داخل دوجو استفاده شود و در خارج از دوجو، فقط از سن سی استفاده شود. (Shihan)

کیو- کلاس، درجه هنرجویان از ابتدای کار تا قبل از شودان. از کیو 10 (پائین ترین رده) تا کیو 1 (بالا ترین رده در این مقطع).جو کیو، کو کیو، هاچی کیو، نانا کیو، روک کیو، گو کیو، یون کیو، سان کیو، نی کیو، ایکیو (Kyu)

دان- رتبه، درجات پیشرفته تر در رده های مشکی. از دان 1(کمترین) تا دان 10(بیشترین) است. شودان، نی دان، سان دان، یون دان، گودان، روکو دان، نانا دان، هاچی دان، کودان، جودان (Dan)

یودان شا- اعضا با درجه دان (Yudansha)

مودان شا- اعضا با درجه کیو((Mudansha

هان شی- عنوانی که علاوه بر دان، تحت شرایط خاصی، به دارندگان دانهای9 و10 اعطا می شود، فردی که کاندیدای احراز این عنوان است، باید حداقل 55 ساله، یا بالای آن باشد. این عنوان معادل فول پروفسور است. ((Hanshi

کیو شی- عنوانی که علاوه بر دان تحت شرایط خاصی، به دارندگان دانهای7 و 8 اعطا می شود، این عنوان معادل پروفسور است. (Kyoshi)

رن شی- عنوانی که علاوه بر دان تحت شرایط خاصی، به دارندگان دانهای 5،4 و6 اعطا می شود، این عنوان معادل دستیار پرفسور است. (Renshi)

سوکه- رئیس یک سبک، یا بزرگ یک فامیل (Soke)

دو شو- راه دار، جلو دار، در حال حاضر در آی کی کای، موریته رو اوئشیبا (1951)-نوه موریهه اوئشیبا- را به این عنوان می شناسند. (Doshu)

کای چو- مالک مدرسه یا موسسه (Kaicho)

کان چو- مالک ساختمان یا محل استقرار مدرسه (Kancho)

دوجو چو- رهبر یک دوجو (Dojo-cho)

ا’سن سی- معلم بزرگ، لقب بنیان گذار آی کی دو-موریهه اوئشیبا (O- Sensi)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد