خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

اویاما مردی که کاراته به او مدیون است!


رزمی کاری که نزدیک به ۱۸ ماه به تنهائی در کوهستان به تمرینات سخت روحی و جسمی می پردازد، با گاوهای نر وحشی مبارزه می کند، به سرتاسر دنیا سفر کرده و مبارزان حرفه ای را به مبارزه طلبیده و تمامشان را شکست می دهد و ...

شنیدن این ها مثل شنیدن یک داستان درباره یک قهرمان افسانه ای باستانی است. از آن دست قهرمانانی که فقط در افسانه ها وجود دارند. البته به شرط آن که استاد فقید ”ماساتاتسو اویاما“ را نشناسید و مگر می شود رزمی کار باشید و این اسطوره هنرهای رزمی را نشناسید!

سوسای اویاما بنیان گذار کیوکوشین کاراته، در تاریخ ۲۵ جولای ۱۹۲۳ در کره جنوبی به دنیا آمد. نا او در کودکی ”یونگ ای چوی“ بود. در همان دوران کودکی به منچوری در جنوب چین فرستاده شد تا در مرزعه خواهرش زندگی کند. او فراگیری هنرهای رزمی را از سن ۹ سالگی با کمپو چینی آغاز کرد. در ۱۲ سالگی به کره برگشت و سپس در ۱۵ سالگی به ژاپن فرستاده شد تا در آکادمی نظامی توکیو به تحصیل بپردازد.

او آموختن جودو را آغاز و پس از آشنائی با ”گیچین فوناکوشی“ به فراگیری شوتوکان کاراته پرداخت. در سال ۱۹۴۶ مطالعه و تمرین روی سبک شخصی اش را آغاز کرد، در سال ۱۹۴۸ برای تمرینات روحی و جسمی به کوهستان رفت. در سال ۱۹۵۰ مبارزه معروف خودش با گاوهای نر وحشی را آغاز و مجموعاً با ۵۲ گاو نر وحشی به مبارزه پرداخت! اویاما برای معرفی هنرش به سرتاسر دنیا سفر کرده و بوکسورها و کشتی گیران حرفه ای را به مبارزه می طلبید. او بیش از ۲۷۰ مبارزه انجام داد که تمامی آنها با ناک اوت به پایان رسید!

اویاما در سال ۱۹۵۳ دوجوی شخصی و در سال ۱۹۶۰ هومبو دوجوی مرکزی خود را در توکیو افتتاح و نام کیوکوشین را برای هنرش برگزید.

هنر او خیلی زود به شهرت جهانی رسید و سازمان او تبدیل به یکی از بزرگ ترین سازمان های رزمی دنیا شد. اویاما روح واقعی کاراته را به دنیا نشان داد و یاد و خاطره مبارزین اسطوره ای هنرهای رزمی را زنده کرد. اخلاق و منش او در کنار مهارت های خارق العاده اش، خیلی ها را جذب کاراته و چه بسا جذب هنرهای رزمی کرد. اویاما همواره معتقد بود که یک کاراته کا، نه صرفاً یک مبارز که با تمرینات کاراته باید به یک فرد مفید و سازنده برای خانواده و جامعه اش تبدیل شود.

سوسای اویاما در طول حیاط پربارش جنبه هائی از هنرهای رزمی را که دیگران فقط حرفش را می زدند (می زنند) عملاً به نمایش گذاشت. او علاوه بر این، کتاب های متعددی را نیز به رشته تحریر درآورد که بسیاری از آنها را می توان جزو کتاب های مرجع کاراته به حساب آورد. سوسای ماساتاتسو اویاما، مردی که کاراته دنیا بسیار به او مدیون است، در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۹۴ در توکیو ژاپن براثر بیماری ذات الریه چشم از جهان فروبست تا جامعه هنرهای رزمی یکی از امین ترین و باارزش ترین اعضایش را از دست بدهد. عضوی که بعید است هرگز جایگزینی برای او پیدا شود!

حال در سالگرد وفات این اسطوره بزرگ کاراته، تنها می توان آرزو کرد که اگر نه همه، حداقل بخشی از آرزوهای این مرد بزرگ که همانا شناساندن ماهیت واقعی کاراته به عنوان یک هنر رزمی به جهانیان بود به حقیقت بپیوندد.

روحش شاد و یادش گرامی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد