خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

دانی ین هنرمندی بزرگ


مادر دانی، به نام بوسیم مارک، استادبزرگ هنر رزمی وودانگ چوان (مشت وودانگ) و پدرش در یک روزنامه به ویراستاری مشغول است. زمانی که دانی دوساله بود، خانواده اش به هنگ کنگ رفتند و پس از اینکه به سن یازده سالگی رسید، برای اولین همراه خانواده اش وارد بوستون آمریکا شد. گفتنی است که خواهر کوچکتر او، کریس ین هم رزمیکار و بازیگر است که در سال 2007 در فیلم ماجراهای جانی تائو بازی کرد .

دانی در دوران کودکی، تحت تاثیر مادرش، به هنرهای رزمی علاقه مند شد و شروع به یادگیری سبک های مختلفی از جمله تای چی و چندین سبک سنتی چینی دیگر نمود. وی پس از اخراج از مدرسه، توان خود را روی یادگیری ووشو گذاشت ولی بدلیل حواشی زیادی که در آمریکا برای او پیش آمده بود، پدر و مادرش او را به پکن فرستادند تا نه تنها از مشکلات دور باشد بلکه دوره تمرینی دوساله ای را تیم ووشوی پکن بگذراند. هنگامی که ین قصد بازگشت به آمریکا کرد، قبل از آن سری به هنگ کنگ زد و در آنجا با کارگردان معروف رزمی، یوئن وو پینگ آشنا شد.

بازیگری

دانی ین ابتدا در دو فیلم شائولین کار مست و تائویسم مست، بعنوان بدلکار عمل نمود. سپس در سن بیست سالگی، اولین نقش بازیگری خود را در فیلم تای چی کار مست، ایفا نمود. این فیلم توانست تاحدودی مهارت های فوق العاده ی دانی را به نمایش بگذارد. پس از بازی در فیلم تای چی کار مست، او در چند فیلم دیگر از جمله "زن و شوهرهای نامتناسب" که یک فیلم کمدی بود و همچنین قفس ببر یک و 2 بازی کرد. او در هر دو فیلم قفس ببر، علاوه بر بازیگری، طراحی صحنه های رزمی را نیز به عهده گرفت.

سکوی پرتاب دانی به سمت شهرت، فیلم روزگاری روزگاری در چین 2، در سال 1992 بود که صحنه زیبا و معروف مبارزه او با وانگ فی هونگ (با بازی جتلی) را همگی به خاطر داریم. دانی ین و جتلی در سال 2002 نیز، دوباره با هم در فیلمی به نام قهرمان همبازی شدند. در این فیلم هم، دانی ین مبارزه ای بیاد ماندنی با شخصیت جتلی داشت. فیلم قهرمان، نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیرآمریکایی در سال 2003 شد، ولی این جایزه به فیلم آلمانی ناکجایی در آفریقا رسید.

پس از گذشت چند سال از فیلم روزی روزگاری در چین 2، و بازی در فیلم های متعدد از جمله اژدهای سرخ، وینگ چون، و میمون آهنی (که به عقیده بسیاری از فیلم دوستان، بهترین فیلم رزمی در تاریخ است)، وی در سال 1997 شرکت فیلم سازی به نام سیلور بولت (گلوله نقره ای) تاسیس کرد و کار کارگردانی را با ساخت فیلم اکشن افسانه گرگ و بوسه بالیستیک آغاز نمود و درهردوی این فیلمها، نقش اول را نیز بعهده گرفت. دانی سپس سعی کرد مهارتش را در طراحی صحنه های رزمی افزایش دهد و توانست علاوه بر طراحی صحنه های رزمی فیلمهای هالیوودی ازجمله کوه نشین و تیغه 2، نقش های کوتاهی را نیز در این فیلم ها بازی کند.

در سال 2003، دانی ین در فیلم شوالیه های شانگهای، با جکی چان همبازی شد. نقش او در این فیلم، ابتدا به رابین شو (که در فیلم قفس ببر 2، همبازی دانی است) پیشنهاد شده بود ولی وی بدلیل مشغله کاری، این نقش را رد کرده و بدین صورت بازی در این فیلم، به دانی ین رسیده بود.

در سال 2004، طراحی صحنه های مبارزه بازی ویدیویی انیموشا 3، که بازیگرانی نظیر تاکشی کانشیرو ژان رنو نیز جز شخصیت های آن بودند، به دانی ین واگذار شد. دانی در دهه 2000 همچنان بطور فعال به کار خود ادامه داد و فیلم هایی نظیر هفت شمشیر به کارگردانی تسویی هارک و منطقه قتل به کارگردانی ویلسون ییپ را را در سال 2005 بازی کرد. هردوی این فیلمها در جشنواره فیلم بین المللی تورنتو در سال 2005 شرکت داشتند. در همان سال، دانی، اینبار با نیکولاس تسه و شان یوئه در فیلم باشگاه ببر و اژدها به کارگردانی ویلسون ییپ همبازی شد. این فیلم اقتباسی از سری کامیک قهرمانان شرقی از وانگ یوک لانگ بود. دانی ین همکاری اش را با ویلسون ییپ در سال 2007 با فیلم فلش پوینت (نبرد نهایی، یا نقطه اشتعال) ادامه داد. در این فیلم فوق العاده دیدنی، دانی ین نه تنها نقش اول را بعهده داشت بلکه همچنین تولیدکننده و البته طراح صحنه های اکشن نیز بود. این فیلم برای او دوجایزه حاصل کرد: جایزه فیلم اسب طلایی برای بهترین طراحی صحنه های رزمی و همچنین جایزه فیلم هنگ کنگ برای بازی فوق العاده اش در این فیلم.

در سال 2008، دانی ین در فیلم ایپ من، که بر اساس زندگی ایپ من، مربی بروسلی و استاد بزرگ سبک وینگ چون ساخته شد، نقش آفرینی کرد. این فیلم، چهارمین همکاری دانی ین با ویلسون ییپ بود. فیلم ایپ من (که در ایران گاها با نام مردی به نام ایپ هم شناخته میشود) همچنین پرفروش ترین فیلمی است که دانی ین نقش اول آن را بازی میکند. فروش این فیلم، 25 میلیون دلار هنگ کنگ در هنگ کنگ و 100 میلیون یوان در چین بود.

طراحی صحنه های رزمی

دانی ین علاوه بر اینکه بازیگر و رزمیکار فوق العاده ماهری است، در طراحی صحنه های رزمی هم شهرت جهانی یافته. این مهارت او به تنهایی تا کنون چندین جایزه را نصیب او کرده است.

در سال های اخیر، دانی ین موفق به انجام شاهکاری شده که تا کنون بسیاری از طراحان رزمی دنیا از انجام آن عاجز بوده اند، بکارگیری هنرهای رزمی تلفیقی (MMA) در فیلم ها. نقطه اشتعال یا همان فلش پوینت (که عکس هایی از آن را در اینجا مشاهده میکنید)، نمونه بارز این شاهکار بود. پس از دیدن این فیلم کاملا متوجه خواهید شد که مبارزات آن با هرآنچه در فیلم های بازیگرانی نظیر فرانکی، استیون سیگال، بروسلی، جتلی و ... دیده اید، متفاوت است. نمونه دیگر چنین شاهکاری فیلم اس پی ال، یا منطقه قتل است.

در سال 2010، دانی ین این بار طراحی صحنه های رزمی فیلم افسانه مشت: بازگشت چن زن را بعهده گرفت. او گفته برای این فیلم، از تکنیک های جیت کاندو نیز برای یادبود و بزرگداشت بروسلی (که نقش چن زن را در سال 1972 در فیلم خشم اژدها بازی میکند) استفاده کرده. او همچنین از فنون هنرهای رزمی تلفیقی (که اشاره ای به آن شد) و وینگ چون نیز در این فیلم استفاده میکند. هنرهای رزمی تلفیقی (MMA) سبکی مبارزاتی است که در آن فنون جوجیتسوی برزیلی، جودو، کاراته، بوکس، کیک بوکسینگ و کشتی دیده میشود که کاملا در فیلم قابل مشاهده است. ین اعلام کرده که مفهوم جیت کاندوی بروسلی، شبیه به هنرهای رزمی تلفیقی است و بهمین خاطر بکارگیری فنون رزمی مختلف در این فیلم، اهمیت زیادی دارد.

بخاطر موفقیت دانی در طراحی صحنه های رزمی، طراحی فیلم های آینده نظیر شمشیرزن گمشده و پادشاه میمون نیز به او واگذار شده است.

زندگی شخصی

دانی ین در سال 2003، در تورنتوی کانادا با سیسیلیا سیسی ونگ ازدواج کرد. ونگ در سال 2000، در مراسم بانوی چینی در کانادا، برنده دو جایزه، "بانوی سرزندگی" و "بانوی خوش اندام" شده بود. حاصل زندگی آنها، یک دخت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد