خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

زندگینامه کِنِی مابونی




کِنِی مابونی در 13 فوریه سال 1918 در شوری اُکیناوا به دنیا آمد. او اولین فرزند از سه فرزند استاد کنوا مابونی، پایه گذار شیتوریو کاراته‌دو است. وی در همان دوران کودکی نزد پدرش تمرینات کاراته را شروع کرد.

بعد از اینکه خانواده مابونی در سال 1928 به ناحیه کانسای ژاپن نقل مکان کردند، کِنِی گاهی اوقات با پدرش در اموری که مربوط به کاراته بود همکاری می‌کرد. گاهاً نیز از او دعوت می‌شد تا همراه پدرش در اجراهایی که در سراسر ژاپن طی سالهای 1930 تا 1940 برگزار می‌شد شرکت کند.

طی همین دوره یعنی در مارس 1934 بود که استاد بزرگ، کنوا مابونی دوجویی را در اوزاکا به نام" یوشوکان" تاسیس کرد. هنگامی که مابونی به آموزش در اطراف توکیو و ناحیه کانتو مشغول بود، کِنِی مابونی جوان نزد خانواده کونیشی می‌ماند و با او مثل یکی از اعضای خانواده رفتار می‌شد.

کنی مابونی در حال اجرای کاتای هافـّادر مارس 1939، کنوا مابونی رسما نام شیوه کاراته خود را در "دای نیپون بوتوکو کای" که سازمانی است رسمی و مرجع برای هنرهای رزمی ژاپن، تحت عنوان "شیتوریو" ثبت کرد. کِنِی اکثر اساتید معروف کاراته را که برای تعلیم دیدن نزد پدر او می‌آمدند را می‌شناخت مثل استاد چوکی موتوبو، یاسوهیرو کونیشی، یابیکو مودِن و گیچین فوناکوشی.

بعد از اتمام جنگ جهانی دوم او به کمک کردن به پدرش برای آموزش و گسترش شیتوریو در سراسر ژاپن ادامه داد.

کمی بعد از مرگ ناگهانی پدرش بر اثر حمله قلبی در 23 می 1952 ، کِنـِی مابونی به عنوان دومین سوکی یا دومین استاد تشکیلات، تعیین و جایگزین شد.

در نوامبر 1960، تشکیلات شیتوریو به دو شاخه تقسیم شد، استاد کِنِی مابونی ریاست بخش شرقی (کانسای) و مانزو ایواتا ریاست بخش غربی (کانتو) را بعهده گرفتند.

طی سال 1962، سن‌سی کِنِی مابونی، ضمن یک سفر دور دنیا به تعلیم و آموزش شیتوریو کاراته ادامه داد. او به مکزیک، گواتمالا، هندوراس و ایالت متحده امریکا سفر کرد. کنی مابونی در سنین نوجوانی

در سال 1970 و در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات جهانی کاراته‌دو، سن‌سی مابونی کاتای نی‌پای‌پو را اجراء نمود.

در سال 1972، او از طرف فدراسیون ســازمــان‌های کاراته‌دو ژاپن (FAJKO) به عنوان ممتحن درجه یک شناخته شد.

در 15 ژانویه 1984 مدال "خدمات برجـسته" از سوی سازمان هنرهای رزمی ژاپن "نیـپون بودو کیوگـی کای" به خاطر خدمات بی‌شائبه ایشان در هنرهای رزمی به وی اهداء شد.



در هفدهم مارس 1993، سن‌سی کِنِی مابونی کمک شایانی به تاسیس فدراسیون جهانی شیتوریو کاراته‌دو نمود که در آن سازمان نیز عنوان "سوسای" (ریاست کل، بالاترین جایگاه) به وی اعطاء شد.

اقتباس و ترجمه شده از وب سایت استاد احد تن‌زاده، shitokai.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد