خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

مادر اصلی تکنیک های ایکیدودایتو ریو آیکی ...

 

مادر اصلی تکنیک های ایکیدودایتو ریو آیکی جوجیتسو یا به اختصار دایتو ریو هست



تو تاپیک هنرهای رزمی درباره هاپیکدو و ایکیدو صحبت شده؛ مادر اصلی تکنیک های ایکیدو , دایتو ریو آیکی جوجیتسو یا به اختصار دایتو ریو هست ؛ هاپیکدو با اینکه هنر ترکیبی هست ولی اکثر افراد بر این نتیجه هستن که اساس اون نگرش کره ای به تکنیک های دایتو ریو هست و توسط شخصی کره ای که بعد از جنگ جهانی 2 به کره بر میگرده ابداع شده .

درباره اینکه ایکیدو نمایشی به نظر میرسه ؛ بله اکثر هنرهای رزمی ژاپنی به این شیوه هستن و از بیرون به صورت نمایشی دیده میشن ( کاراته که اوکیناوایی هست رو لطفا به حساب نیارید ) ؛ و خدمت شما هم عرض کردم مدت زمان طولانی تری میبره تا تکنیک های پایه اون رو بتونید اجرا کنید ( 1سال حداقل ) - تقریبا هر کسی میتونه درست یا غلط مشت بزنه ولی برای تکنیک های تای جوتسو ( هنر بدن ) و قفل مفصل که در هنر های رزمی ژاپنی به کار میره و اساس اونهاست ( مثل تکنیک های پایه ایکیدو یا جوجیتسو ) احتیاج به هماهنگی کامل بدن و ذهن دارید در قدم اول ؛ بعد هماهنگی با بدن حریف و سناریو های مختلفی رو باید در نظر بگیرید .
اساس اینگونه هنرهای رزمی ، حافظه ماهیچه ای هست ، یعنی در اثر تمرین زیاد به اصطلاح تکنیک تو بدن شما میافته و به طور ناخوداگاه قادر به انجام تکنیک هستید وقتی خطری ایجاد بشه ؛ مثل واکنش عصبی بدن وقتی به یک چیز داغ میخوره و بی اختیار خودمون رو عقب می کشیم .


من درباره هنرهای رزمی چینی زیاد اطلاعی ندارم ولی وینگ چون هنر رزمی برای درگیری های نزدیک هست بر خلاف هاپیکدو که درگیری های نزدیک و دور هست ؛ و حرکات ( و همچنین ضربات ) بیشتر بر خط مستقیم هست تا دوار شکل . تاکید اصلی بر راندمان ضربه هست و سرعت یکی از ملاک های مهمش هست ؛ هم چنین قفل مفصل و تکنیک های نگاه دارنده زیادی توش به چشم نمیخوره ( این نسبت در مورد ایکیدو عکس هست ) .

در مورد وینگ چون به دلیل نوع اموزش ان از زمان های قدیم ، سخت هست که یک خط یا به اصطلاح لاین اصیل به دست اورد ( منظور ارتباط استاد به استاد هست به بالا ) . برای همین در انتخاب استاد باید بیشتر دقت کنی و در اخر هم اینکه ، شتاب پیشرفت شما در ابتدا بیشتر از کسی هست که ایکیدو رو شروع کرده .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد