خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

آی کی دو از زبا ن سن سه آق ساقلو


http://www.iranaikido.ir/media/NO%2001.jpg



رئیس سبک آی کی دو آی کی کای ایران

تنها مدرس و ممتحن بین المللی آی کی دو در ایران   نتیجتاً ، مبدع آی کی دو موریهه وشیبا در سال 1946 هنر رزمی ابداعی خود را آی کی دو نامید، آی کی دو از سه بخش آی به معنی هماهنگی و کی به معنی انرژی درونی یا نیروی طبیعی بدن و دو به معنی راه و روش تشکیل شده است.

در این هنر رزمی، اصل هماهنگی با طبیعت و نیرو های موجود در آن است یک آی کی دوکا هیچگاه در مقابل نیروی حریف مستقیما نیرو وارد نمی کند، بلکه ابتدا با وی هما هنگ شده و سپس وی را به کنترل خود در می آ ورد از این رو نیرو های پلیس کشورهای مختلف از این هنر رزمی برای به کنترل در آوردن افراد خاطی استفاده می کنند .

پیروزی حقیقی، پیروزی بر خویشتن است قبل از اندیشة کنترل و تسلط بر دیگران باید کنترل بر خویش را آموخت بدون داشتن تعادل خوب و کنترل کامل بر خود نمی توان حملة حریف را مهار کرده و یا تکنیک مؤثری بر روی وی اجرا کرد به منظور هماهنگی با طبیعت حتما باید وضعیت جسمی مناسبی داشت. یک آی کی دو کا همواره باید وضعیتی را انتخاب کند که در آن توان تطبیق با هر شرایطی را داشته باشد. در این وضعیت باید در هر لحظه به تمام اشیاء اطراف احاطه داشت.

به طور خلاصه صرف نظر از دوست یا دشمن بودن شخص، همیشه باید برای هماهنگ شدن با وی آماده بود در بنیان و نهاد همة اشیاء نیروی کی وجود دارد که همان جوهر جهان هستی است در حقیقت کی زیر بنای هر موضوع، اتفاق ، انگیزش، احساس، جهت، آرزو و حتی وجدان است.
کی نیروی زندگی ماست که ما را زنده نگه داشته و رابط جسم و ذهن ما است،
این یگانگی جسم و ذهن است که ما را به تعالی می رساند
بهترین راه برای دفاع در مقابل یک حمله خارج شدن از دامنة اثربخشی حریف است شما میتوانید قدم به بیرون خط نیروی وی گذاشته، از شعاع عکس العمل حریف خارج شده و یا وارد دایرة حملة خود شوید. به هر شکل برای کنترل یک مهاجم باید به خوبی در دامنة اثر بخشی خود باقی ماند و همزمان از دامنة اثر بخشی وی خارج شد.

دایرة ذهنی اساس تمام تکنیکهای آی کی دو است تکنیکها ی آی کی دو ترکیبی از حرکات دایره ای هستند . صرف نظر از شیوه های حملةحریف ( مستقیم یا زاویه دار ) یک حرکت دایره ای به مرکزیت قسمت تحتانی شکم به شکلی کاملا طبیعی با حملة حریف آمیخته خواهد شد و شما را قادر خواهد ساخت تا حریف خود را به راحتی کنترل کنید. البته قبل از اجرای هر دایره ابتدا باید آن را در ذهن خود رسم کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد