خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

درباره مولتی کامبت


http://wmco.ir/pe/images/stories/1/9.jpg


مقدمه


برای آنکه بزرگ باشی، نخست کوچک باش (سوسای اویاما)
جهان در حال تکامل است.عمر ما آنقدر طولانی نیست که مسیر زندگی را یک بار برای کسب تجربه بپیماییم و بار دیگر برای به کار بردن تجربه ها در زندگی، یا باید دل به دریا زده و با هراس قدم در جاده زندگی بگذاری، مسیری که در طول آن نه راهنمایی حضور دارد و نه چراغی و باید ابتدا خود را به چراغ روشن آگاهی مجهز نمایی و سپس با ایمان و اطمینان پا در راه بگذاری.
انسانها هر روز در حرفه و فن خود نسبت به روز گذشته یک گام به جلوتر برداشته اند. در گذشته سبکهای رزمی از شمار انگشتان دست تجاوز نمی کرد، کم کم بزرگان و اساتید بزرگ رزمی چون مرحوم سوسای اویاما تحولات جدید و عظیمی در دنیای مبارزات رزمی بوجود آوردند.

البته در همین راستا اساتیدی هم بوده اند که سبکهایی را بنیان نهاده اند که شیوه مبارزه آنان کاملاً به گونه دعوای خیابانی بوده است.
در این نوع سبک ها متاسفانه هیچ گونه تواضع و فروتنی در بین آنها مشاهده نمی شود. مرحوم سوسای اویاما در کلاسهای خود به علاقمندان می گفت: (جوانان عصر جدید از مبارزه ای که به حقیقت ها نزدیک تر باشد بیشتر استقبال می کنند) ولی ما باید به یاد داشته باشیم اگر چه ورزشهای رزمی نهایتاً حقیقت را در مبارزه اجرا می کنند اما هرگز نباید تواضع و فروتنی را فراموش نماییم. مخصوصاً احترام به پدر و مادر و بزرگترها، خوشبختانه در رزمی کاران کشور عزیزمان به دلیل خوی و خصلت اسلامی و ایرانی این موضوع بیشتر رعایت می شود.

 

تاریخچه سبک مولتی کامبت
این هنر رزمی توسط استاد مصطفی راستینه در سال 1382 به ثبت رسید. وی با احساس تکلیف نسبت به جوانان و خانواده ها و با توجه به نیاز آنها به امنیت روحی و روانی سبکی را پایه گذاری نمود که تا کنون مشابه آن در هیچ کشوری دیده نشده بود.
ایشان میدانستند مقوله امنیت قدمتی به وسعت تاریخ بشری دارد، در تاریخ ما جامعه ای سراغ نداریم که دیر زمانی فارغ از دغدغه ها و معضلات امنیتی، روزگار را سپری کرده باشد. در یک کاوش تبار شناسانه مفهوم امنیت را می توان دارای قدمتی طولانی تر از مفهوم اجتماع و جامعه دریافت. امنیت، احساس آرامش و اطمینان از عدم تعرض به جان، مال، کار و سایر حقوق انسان است. این ارزش انحصاری یکی از ضرورت های زندگی فردی و اجتماعی  است. امنیت رفیع ترین ارزش یک جامعه می باشد.
امروزه اکثر مردم بیشتر از ناحیه نگرانیهای مرتبط با زندگی روزمره احساس نا امنی می کنند تا از ترس وقوع یک جامعه جهانی، جست و جوی امنیت از بهترین نیازها و انگیزه های انسانی است، مهمترین نیاز جامعه  خواه یک طایفه یا یک قبیله و خواه یک قوم یا کشور، تامین امنیت آن جامعه و افرادآن است که مسوولیت تعقیب و تامین آن به عهده حکومت ها و دولت ها می باشد و اینجاست که هنر رزمی خودنمایی می کند.
در بخش کوچکتر یا شاید مهمتر خانواده قرار می گیرد که زیر ساخت جامعه می باشد. داشتن امنیت در خانواده را می توان از جهات مختلف بررسی نمود. یکی از آن جهت ها آماده سازی قوای جسمانی و روحی افراد خانواده می باشد.
اینان با روی آوردن به هنر رزمی می توانند اعتماد به نفس، قدرت، افکاری بلند و ... را در خود به وجود آوردند که این خودمی تواند نقش مهمی درتامین امنیت در خانواده و اجتماع  داشته باشند.
سبک مولتی کامبت با برداشتن قدمهای بلند مهمترین مسئله، آموزش خانواده ها ، آشنایی با دفاع شخصی و آمادگی جسمانی ارزیابی کرده است. این سبک با شعار( تامین امنیت خانواده هنر ما) توانسته تحولی نو و بزرگ در هنرهای رزمی به وجود آورده و هنر رزمی را از باشگاه به منازل راهنمایی کند. مولتی کامبت برای دفاع شخصی و تامین امنیت بنیانگذاری شده و این یک واقعیت است.
استادراستینه به دنبال روشی بود که جامعه رزمی را متحول، خانواده را بیدار و فرهنگ هنرهای رزمی را در دل آنها زنده کند.
مولتی کامبت، بهترین هنر رزمی است که از لحاظ روحی و جسمی خواسته های هنرجو را تامین کرده، به حدی که دیگر هیچ نیازی را در این مورد حس نمی کند.
رسالت هنر رزمی مولتی کامبت همانند دیگر ارگانهای مرتبط با ورزش مشخص شده است. هنر رزمی باید فراگیر شود، و این تنها راه نجات نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از معرض اعتیاد و مفاسد دیگر و کمک به تقویت قوای روحی، روانی افراد در سطح جامعه شناخته شده است. گروه هنرهای رزمی مولتی کامبت در راستای اجرای این رسالت در گام اول، احداث باشگاههایی را آغاز کرده و با ساختار زیباترین آکادمی هنرهای رزمی کشور مجهز به سالن تیراندازی، تیر و کمان، دارت، رزمی و ثبت نام بیش از 3000 هنرجو در شمال تهران توانمندی خود را به عرصه ظهور رسانده است.
این هنر به توجه به اهمیت سلامتی و آمادگی جسمانی در کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری کلاسهای ذکر شده در سطوح وسیع ویژه این عزیزان نموده است. این کلاسها برای اولین بار در محل آکادمی به صورت کاملاً حرفه ای و اصولی تحت نظارت بهترین کارشناسان خانم و آقا برگزار شده و تاثیری کاملاً کاربردی در وضعیت اندامی کودکان در حال رشد گذاشته است و ضعف جسمانی امروزی را پوشش می دهد. هدف اصلی ارتباط قوی با آموزش و پرورش و اشاعه فرهنگ هنرهای رزمی در بین مدارس و خانواده های محترم به کمک این ارگان مردمی می باشد. بنیان گذار این سبک بر این اصل بسیار پافشاری می کند که «پرورش قبل از آموزش».
مولتی کامبت با توجه به مطالعات فراوان و شناخت عمیق خود نسبت به کانون خانواده و اجتماع و آموزش درون گرایی افراد پایه و اساس خود را بر مبنای امنیت در دل خانواده و بالا بردن سطح فرهنگی آموزش در جامعه قرار داد. و مطمئن است که با حمایت مراکز دولتی، غیر دولتی، اقتصادی و به یک نو آوری و شکوفایی بزرگ در هنرهای رزمی خواهد رسید.
مولتی کامبت در کشور فعالیت گسترده ای را آغاز نموده و علمی ترین شیوه دفاع شخصی و حفاظت از مکانها را پایه ریزی کرده است. یکی از حرکتهای منحصر به فرد این سبک ابداع و برگزاری جشنواره دفاع شخصی و هنرهای رزمی در راستای ارتقای سطح آموزش در مدرسه ها، شرکت ها و مراکز دولتی و غیر دولتی و شناساندن هنر والای رزمی به عموم و دولت مردان بوده که توجه بزرگان رزمی ایران و مسولان قرار گرفت.


منبع:http://wmco.ir/pe

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد