خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

10 روش برای یک مبارزه ی خوب به سبک استاد بروس لی


روش مبارزه بروس لی در کونگ فو


1-آماده بودن بدن: شما وقتی می توانید به مبارزه بپردازید که بدنی آماده داشته باشید و بدنی آماده نمی شود مگر با تمرینات مداوم و این تمرینات مداوم علاقه و پشتکار می خواهد. یک رزمی کار همیشه با سستیها، فرسنگها فاصله دارد.

2-تمرکز فکر: وقتی وارد میدان مبارزه می شوید باید تمام فکرتان را جمع کرده فقط به مبارزه فکر کنید و حریف، زیرا شما در مقابل یک جسم بیجان نایستاده اید،کسی که در مقابل شماست یک ورزشکار می باشد وفکر می کند و جسمی آماده دارد و ممکن است از یک لحظه ی غفلت شما استفاده کند و شما را غافل گیر کند.

3-دید خوب: دید در مبارزه یک اصل مهم می باشد ، شما با دید خوب می توانید ضربه حریف را دفاع کرده و یا جا خالی بدهید، و یا در یک لحظه با دیدی خوب می توانید ضربه ی سرنوشت سازی به قسمت حساس بدن حریف وارد سازید و این مهارت از طریق تمرین با «میت» و به خصوص «گلابی بوکس» به دست می آید.

4-دفاع: همیشه باید گاردتان بسته باشد و آمادگی تغییر مکان داشته باشید و هر ضربه حریف باید به گارد بسته ی شما برخورد کند یا با جا خالی به شما برخورد نکند. بنابه گفته ی یکی از استادان، «دفاع بهترین حمله می باشد.»

5-مبارزه با تمام قدرت: مبارزه ی شما یا قراردادی می باشد و وقت معینی دارد و یا باید در هر لحظه، آماده ی مبارزه باشید. شما باید در هر صورت از تمامی قدرت و تکنیک خود برای انداختن حریف استفاده نماید، زیرا اگر چنین کاری را نکنید حریف استفاده کرده و شما را خواهد انداخت. باید شما چنان عمل کنید که بعد از اتمام مبارزه از فرط خستگی نتوانید روی پا بایستید.

6-سرعت: سرعت، به وجودآورنده ی قدرت می باشد ، برای مثال اگر دو جسم هم وزن یکی با سرعت زیاد و دیگری با سرعت اندک به کیسه بوکس اصابت کنند، جسمی که سرعت زیاد داشته کیسه را بیشتر تکان می دهد، پس سرعت در مبارزه بسیار مفید می باشد. و ضربه ای که با سرعت زیاد اصابت نماید تأثیری، به مراتب زیادتر خواهد داشت.

7-کیاب (کیای): یعنی دادن هوا به بیرون همراه با صدای خشم، در موقع زدن ضربه و دو خاصیت مفید دارد، یکی قدرت می آورد و دیگری حواس حریف را پرت نموده و او را ترسانده، برای شما موقعیت ضربه را فراهم می آورد.

8-رقص پا: همیشه مانند کشتی که در دریای طوفانی متلاطم می باشد تغییر مکان داده و موقعیت ضربه زدن را از حریف سلب نمایید. شما با رقص پا لحظه ای در سمت راست حریف و لحظه ای در سمت چپ و در یک لحظه در مقابل حریف خواهید بود و با این عمل حریف را خسته کرده در نتیجه نمی تواند ضربه ای به طرف شما پرتاب نماید و اگر هم پرتابی انجام گیرد به شما اصابت نخواهد کرد.

9-ضربه زدن به قسمتهای حساس بدن: از ضربه زدن بیهوده بپرهیزید ، چون در صورت ادامه مسابقه خسته می شوید. باید ضربه هایی که به حریف می زنید حساب شده باشند؛ یعنی به جای ده ضربه بیهوده، سعی کنید یک ضربه کاری و مؤثر را برقسمتهای حساس بدن حریف وارد کنید، در غیر این صورت مبارزه شما طولانی خواهد شد. 

10 - در یک جمله: مبارزه بایستی نشأت گرفته از احساس شما باشد. همیشه به دنبال یاد گرفتن باشید. به گفته ی استاد فقید کونگ فو «بروس لی» : یک رزمی کار خوب باید از روی احساس ضربه بزند نه از روی عصبانیت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد