خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

ماساتومی ای‌کدا شیهان

ماساتومی ای‌کدا شیهان

(Shihan Masatomi Ikeda) شی‌هان ماساتومی ای‌کدا، دان 7آی‌کی‌دو

متولد توکیو،هشتم آپریل1940

تحصیلات: دانشکدة مطالعات فیزیکی دانشگاه نی‌هون تای‌کو، توکیو

آی‌کی‌دو: از سال 1958 کارمی‌کرده و بیش از 41سال در آی‌کی‌دو فعال بوده است.او یکی از دارندگان دان7 جهانی در آی‌کی‌دو، دان 5 در سوما،ودان4در جودو است. استاد اصلی او در آی‌کی‌دو، هیروشی تادا، دان9آی‌کی‌دو بود. او آخرین درجة خود را در آی‌کی‌دو در سال 1989 دریافت کرد.

محل اقامت: تا سال1965در ژاپن اقامت داشت . از 1965تا1970در ایتالیا. از 1970تا1977دوباره در ژاپن به عنوان معلم ورزش دبیرستان ساکن شد. او از سال1977در زوریخ اقامت داشته و در آنجا باشگاه مکتب ای‌کدا آی‌کی‌دوی زوریخ را تأسیس کرده است. او از سال 2001به دلیل بیماری به تدریس آی‌کی‌دو نپرداخته است.

مدیریت: او از سال 1977 درفدراسیون آی‌کی‌دوی سوئیس، از 1995 درفدراسیون آی‌کی‌دوی چک ، از سال1996 در فدراسیون آی کی‌دوی اسلواکی و از 1997تا 2003 در فدراسیون آیکی‌دوی یوگوسلاوی مدیر فنی بوده است. او در سال 1998 به همراه آقای اچ.ایزویاما مدیر فدراسیون بین‌المللی آی‌کی‌دو(IAF) شد. پس از رسیدن به سوئیس ای‌کدا دریافت که به دلیل تفاوت‌های فاحش فرهنگی با فرهنگ ژاپنی، روش سنتی آموزش آی‌کی‌دو برای اروپائی‌ها مناسب نیست. زیرا اموری بدیهی که در فرهنگ ژاپن احتیاج به توضیح ندارند در اروپا باید بدقت تشریح شود. استاد ای‌کدا با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها یک سیستم تعلیم و یک برنامة آزمون تدوین کرد که مقبولیت آن باعث شگفتی آنها است.

او علاوه برآی‌کی‌دو به تدریس هوجو(رشته‌ای که در مدرسة معروف قرن 14، یعنی مدرسة کاشی‌ما شین‌دن جی‌کی‌شین‌کاگه ریو، ایجادشد) نیز پرداخت. در هوجو از نوعی شمشیر چوبی مخصوص (bokken) استفاده می‌شود. او همچنین سمینارهایی در گی‌کی‌کایی ترتیب داد ـ سیستم سلامتی که منشاء آن آی‌کی‌دو است و ترکیبی واحد از سیستم سلامتی غربی و شرقی است.

سمینارها: او به طور منظم سمینارهای آی‌کی‌دو را در کشورهای زیر برگزار کرد:

ایتالیا، سوئیس، اسپانیا، سوئد، هلند، فنلاند، لهستان، فرانسه، استرالیا، کرواسی، آلمان، سلواکی، چک، ژاپن، ترکیه، روسیه و یوگوسلاوی (صرب و مونتنگرو).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد