خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

سِن‌سِی کیست؟

http://rashtkarate.com/wp-content/uploads/261603_227490917278766_162186687142523_866659_336902_n.jpg

گاهی اوقات سکوت بهترین تمجید و ستایش است که یک سن‌سی از هنر‌آموزانش می‌کند. سن‌سی به این نکته توجه می‌کند که چه چیز بر هنرآموزان دوجو تاثیر می‌گذارد و آنها چگونه در برابر دوستان، خانواده و شغل خود عمل می‌کنند پس بر همین اساس با آنها رفتار می‌کند.


هر چند آنها می‌توانند به میل خود، خود را با شرایط تغییر دهند، اما سن‌سی تغییر نمی‌کند چون می‌خواهند اهداف و اصول داخلی دست نخورده باقی بماند، آنها پافشاری می‌کنند در جایی که هیچ دلیل واضحی وجود ندارد، به دیگران فرصت می‌دهند و هیچ پاداشی طلب نمی‌کنند و این ناشی از مهارتِ تفکر و عقل و جسم آنها است ، اینست که به آنها سن‌سی می‌گویند. نوعا آماده کردن یک سن‌سی ارزشمند، نیازمند تجربه تربیت هزاران هنرآموز است. داشتن یک سن‌سی نیازمند حفظ و نگهداری از آنست.

یک سن‌سی با وجود منحصر به فرد بودنش به دیگران شبیه است. آنها انسانهایی هستند که برای سفرهای طولانی‌شان شایسته احترام به خصوصی‌اند. یک سن‌سی یک معلم عالی است که در زمان معین و به بهترین راه و روش ممکن، دانش جامع و کامل خود را به هنرآموزان منتقل می‌کند، به آنان و مشکلات‌شان توجه می‌کند. وقتی هنرآموزی پیشرفت می‌کند یک سن‌سی هیچگونه توجه و التفاتی از خود نشان نمی‌دهد بلکه در مورد او سختگیرتر نیز می‌شود. یک سن‌سی در عین مهربانی با مبتدیان در مورد آنها سختگیری نیز می کند. سن سی به بهترین روش و با توجه به جنبه های روحی و درونی این فن هنرآموزانش را نصیحت می‌کند و به عنوان یک دوست با حوصله و دقت به صحبت‌های آنها گوش می‌دهد. هنر‌آموزان ممکن است سن‌سی را یک معلم و یا یک دوست بدانند، اما سن‌سی هیچکدام به تنهایی نیست او هم معلم است و هم دوست و یا حتی بیشتر. یک سن‌سی به هنرآموز با یک دیده باز می‌نگرد، به ظاهر حرکتی نمی‌کند ولی به بهترین راه ممکن که مناسب وضعیت آن هنرآموز باشد به او کمک می‌کند. اگر این به معنای سخت یا نرم بودن است پس سن‌سی این چنین است، این بهترین رفتار برای هنرآموزان است که قلب سن‌سی همیشه با آنها است اغلب یک " سن‌سی " ممکن است هنرآموزان را با بیان دیدگاههایی دقیقا مخالف نظر آنها امتحان کند، تا عکس‌العمل آنها را ببیند. سن‌سی دروغ‌ها و شایعه‌هایی می‌گوید تا ببیند که هنرآموزان آنها را می‌پذیرند و یا درست وقتی که می‌توانند نظر خود را ابراز کنند چیزی نمی‌گویند.

 

اقتباس و ترجمه شده از وب سایت استاد احد تن‌زاده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد