خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

کازو یوشی ایشی

کازو یوشی ایشی

کانچو "کازو یوشی ایشی" ، تمرینات کاراته اش را در سال 1969 زیر نظر استاد کانچو "هیدوکی آشی هارا" در شیکوکو ژاپن شروع کرد .

از سال 1980 موفق شد باشگاه¬های خود را در شهرهای : اوزاکا ، کوجه ، نارا ، کیوتو، اوکایاما ، هی مجی و ساکای باز کند و رهبر تمام باشگاه¬های آشی¬هارا و کیوکوشین در غرب ژاپن در منطقه" آنان سای" باشد .

ایشان با افزودن فنون سبک آشی¬هارا که گرایش به روش مبارزه ساباکی دارد به قدرت کیوکوشین تحولی جدید در سیستم مبارزات آزاد ایجاد کردند و روشی به نام" سی دوکان" ابداع نمودند . (سی¬دوکان یعنی بهترین روش یا طریق در همبستگی )ایشان نیز به فلسفه¬ی "بودو" اهمیتی فراوان می دادند . .(بودو : روح جنگ¬آوری و مبارزه جوانمردانه ). و سعی داشتند این فلسفه و تکنیک را در جوانان که به کاراته واقعی علاقه¬مند بودند بیاموزند .

سی¬دوکان کاراته آمیخته ای از فلسفه¬ی " بودو" می¬باشد و یکی از سبک¬های مدرن کاراته نیز هست . سی¬دوکان روشی برای رشد فکری،روحی و فیزیکی همراه با افزایش قدرت جسم و نیروی بیشتر در مسابقات در راستای دفاع شخصی می¬باشد .

در سال 1980 کانچو ایشی باشگاه مرکزی جدیدی را افتتاح کرد و فدراسیون کاراته دانش آموزان ژاپنی را تشکیل داد .

شاگرد برتر کانچو ایشی در آن زمان " تاکائو ناکایاما " بود که با کمربند سبز درمسابقات کیوکوشین مقام دوم را کسب کرد .

در سال 1982 سی¬دوکان کاراته اولین مسابقات قهرمانی ژاپنی را اجرا نمود که شیهان ناکایاما مقام اول را کسب کرد . این روند ادمه داشت وطی چند سال در غرب ژاپن تا سال 1988 بالغ بر هشت هزار نفر جذب این پایگاه شدند و مبارزانی از بیست سبک وارد مسابقات سی¬دوکان شدند .

سازمان سی¬دوکان در سال 1983 فعالیت های جهانی خود را با کونگ فو کارانی از هنگ کنگ در سالن ملکه الیزابت واقع درهنگ کنگ شروع نمود و اولین پیروزی برون مرزی خود را جشن گرفت . کانچو ایشی نمایشی را برای تلوزیون هنگ کنگ اجرا نمود که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت .

در ژوئن 1983 اولین مجله آموزشی سی¬دوکان کاراته منتشر شد و در همان سال نیز نوارهای آموزشی بنام کاراته ملی سی-دوکان به بازار عرضه گردید . در همان سال کانچو ایشی نمایشی را در تلوزیون بین المللی ژاپن (بنی) به اجرا در آورد و در سال 1984 به طور مرتب مسابقات قهرمانی سی¬دوکان در تلوزیون پخش می شد . البته مسابقات دیگری نیز به نام " اوکایاما کاراته" پخش می شد .

در سال 1991 ایشی کاپ جهانی کاراته را بنیان نهاد که باعث شد کاراته کاران فراوانی از سراسر جهان در آن مسابقه شرکت کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد