خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

تاتسو شیما بوکو(بنیانگزار سبک ایشین ریو )

تاتسو شیما بوکو(بنیانگزار سبک ایشین ریو )

هنر رزمی ایشین ریو کاراته دو از کاملترین وقویترین سبکهای موجود کاراته در جهان است بنیانگزار سبک ایشین ریو در جهان کانچو(تاتسو شیما بوکو) در سال ۱۹۰۸

در یکی از جزایر ژاپن بنام (اوکینا وا) بدنیا آمد او از سن هشت سالگی کاراته را شروع کرد وبرای فراگیری آن با پای پیاده به دوازده کیلومتری محل سکونتش می رفت تا از عموی خود کاراته بیآموزد وی مدت چهار سال نزد عمویش تعلیم گرفت. او قبل از تمرینات روزانه بهمراه دیگر شاگردان موظف بودند نظافت وکارهای دیگر محل تمرین(دوجو) را بعنوان یکی از وظایف انجام بدهند.

بعد از چهار سال تمرین درسبک(شوریته) با عمویش برای تمرینات جدیدتر در سبک(کوبایاشی ریو) تحت نظر استاد چوکوکیان که از استادان مشهور زمان خود بود به تمرین پرداخت وی همچنین رشته گوجوریو را نیز فراگرفت و از بهترین ورزشکاران رزمی دوران خود گردید. ایشان مجددا به سبک کوبایاشی ریو به تمرینات تکاملی و پشرفته پرداخت ودر جریان ادامه تمرینات فنون استفاده از ادوات رزمی از قبیل بو ، تونفا ، نونچاکو ، کاما ، پاکوا ، سای ، جوته ، شوریکن ، منریکی و سایر سلاحاهای سرد را آموخت و شهرت و مهارت بسزای او در جنگ جهانی دوم به اوج خود رسید.در اوایل جنگ او با عده ای به خارج از شهر جهت دفاع و ادامه تعلیمات رفت چون جنگ ادامه پیدا کرد بخاطر شهرتش در کاراته ، گروهی مصمم شدند تا او را جهت آموزش به ارتش دعوت نمایند او با آموزش و تعلیم ارتشیان از نظر رزمی وموقعیت آنها در جنگ توانست خدمات شایانی به کشورش بنماید.

بعد از خاتمه جنگ او به کشاورزی مشغول و برای تقویت جسم وروان خود به ادامه تمرین و تعلیم پرداخت و چون در رشته های مختلف کاراته بخصوص در(گوجوریو و شورین ریو) اعتبار خاصی پیدا نموده بود لذا تصمیم گرفت سبکی جدید و کاملتر بوجود آورد که بعد از مشورتهای فراوان با استادان فن ، سبک وحدت یا (( ایشین ریو)) را بنیان گذاشت.

کانچو(شیمابوکو) کمربند قرمز دان ده از نظر حسن اخلاق و صفات حمیده مورد توجه و احترام همگان بود. او در سن ۶۸سالگی جهان را به درود گفت و به دیار باقی پیوست و از خود هنری ارزنده به جای گذاشت.

از شاگردان نامی و ارشد وی استاد (هارولد لانگ) اولین سفید پوست دارنده دان ده در جهان است که بعد از استقرار از طرف نیروی دریایی امریکا در اوکیناوا تحت نظر مستقیم شیمابوکو و در کنار پسر ارشد وی به نام (کن جی شیمابوکو) که اکنون دارای کمربند قرمز دان ده و رئیس سازمان جهانی ایشین ریو است به تمرین پرداخت.

در حال حاضر نماینده سازمان جهانی ایشین ریو در آمریکا (هارولد لانگ) و در ژاپن (اوزو) داماد و یکی دیگر از شاگردان ارشد شیمابوکو می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد