خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

استاد دکتر علی معروفی


http://honarhayerazmi.com/site/honarhayerazmi.com/files/Storage/Images/asatid3/marufi-5.jpg



بنیانگذار رسمی آیکیدو در ایران و اقیانوسیه

علی معروفی در سال ۱۳۴۴ متولد شد. وی دارای دکترای (P.H.D) علوم ورزشی از دانشگاه تری‌نیتی آمریکا می‌باشد .
او از  ایام کودکی با جدیت به فراگیری هنرهای رزمی پرداخته و پس از سفر به ژاپن در همان‌جا به آیکیدو روی آورد و موفق به دریافت چندین لوح تقدیر و اخذ مدرک معتبر جهانی از سوی استاد کیس شومارو اونشیبا فرزند مؤسس آیکیدو در جهان گردید .

ایشان پس از سفرهای متعدد ورزشی و تحقیقی به کشورهای متعدد جهان، برای نخستین‌بار هنر رزمی آیکیدو را در ایران و اقیانوسیه (ساموا) بنیانگزاری کرد و در همین حین به آموزش این رشته ورزشی در باشگاه‌های خصوصی خود به علاقمندان ایرانی و خارجی پرداخت .
استاد هم‌اکنون نیز به این امر مشغول می‌باشد .
جاذبه فعالیت‌های ادبی و فرهنگی، طی عملکردهای تحقیقاتی، وی را به نگارش رمان بلند چند جلدی آفت‌زدگان وا داشت .
وی در حال حاضر علاوه‌بر فعالیت‌های ورزشی پا در عرصه هنر هفتم یعنی ساخت و کارگردانی فیلم‌های سینمائی گذارده است .
بیوگرافی دکتر علی معروفی از زبان خودشان در مصاحبه مجلات رزمی

▪ خودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمائید .
ـ علی معروفی هستم از ۹ سالگی ورزش را شروع کردم و ابتدا با کونگ‌ فو تو آ و سپس با تکواندو، کاراته و کیک بوکس ادامه دادم تا این‌که به ژاپن رفته و به‌طور کاملاً اتفاقی با آیکیدو آشنا شدم و در باشگاه‌های متعددی تمرین کردم از جمله باشگاه مرکزی آیکیدو به نام (hombu dojo) که در شهر شین جیکوی ژاپن بود و توسط استاد کیس شومارو اونشیبا فرزند بنیانگزار فقید آیکیدو اداره می‌شد و بنده توانستم طی چندین سال ممارست سخت ولی شیرین علاوه‌بر مدرک مربیگری و چندین تقدیرنامه نیز از استاد کیس شومارو دریافت کنم که در یکی از گواهینامه‌های بنده که توسط یکی از استادان برجسته این سبک در جهان به نام استاد ایشی آکیرا صادر شده است، ذکر شده است که اینجانب توانسته‌ام پس از طی مراحل یادگیری و کسب درجه استادی به درک روح آیکیدو نیز قائل شوم و این برای من افتخاری بزرگ محسوب می‌شود .

▪ شما چه سالی به ایران برگشتید و چگونه آموزش آیکیدو را آغاز نموده‌اید؟
ـ بنده در سال ۷۴ به ایران آمدم و آیکیدو را زیر نظر فدراسیون جودو رسماً بنیانگزاری کرده و سعی کردم فعالیتم را گسترش دهم سپس جهت فراگیر کردن این هنر زیبای ژاپنی انجمنی در فدراسیون ورزش‌های همگانی تشکیل داده و اولین کلاس‌ مربیگری را برگزار کردم، ولیکن به علت سفرهای خارجی که برایم پیش آمد همکاری‌هایم با این انجمن کمرنگ‌تر شده و فقط به‌صورت آموزش خصوصی در باشگاه خودم محدود شد که در حال حاضر نیز این آموزش‌ها ادامه دارد .
▪ در صورت امکان بفرمائید عمده فعالیت‌های ورزشی شما در کدام کشورها صورت گرفته است؟
ـ بنده به کشورهای زیادی در زمینه آموزش آیکیدو سفر کردم که نام می‌برم، کشورهای: ترکیه، ژاپن، فیجی، هند، استرالیا، نیوزیلند و ... و در آخر هاوائی (ساموای غربی) و آمریکن ساموا که در کشور ساموا بنده این هنر رزمی را همانند ایران پایه‌گذاری کردم و هم‌اکنون توسط شاگردان بنده این کلاس‌ها اداره می‌شود و اما در کشورهائی همانند کانادا، آمریکا، انگلیس، اتریش، آلمان، نروژ، فیجی، نیوزیلند، ترکیه و خیلی از کشورهای دیگر شاگردان بنده در حال تدریس این هنر رزمی (آیکیدو) می‌باشند که گاهاً نیز به ایران می‌آیند .

▪ آیکیدو چه‌قدر با علم ارتباط دارد؟
ـ در واقع می‌توان گفت آیکیدو علم رفتار فیزیکی بدن است و نقاط قوت و ضعف بدن را به نحو احسن به هنرجو می‌آموزد .

▪ در پایان اگر صحبتی دارید بفرمائید؟
ـ به جوانان توصیه می‌کنم که آمال و آرزوها و اهداف خود را، نه خیال‌پردازانه بلکه آرمانگرایانه و بزرگ انتخاب کنند و بداند در هر راه مثبتی که گام بردارند مطمئن باشند که زندگی (طبیعت) به تناسب تلاششان پاسخ در خور به آنان خواهد داد و در ضمن در نظر داشته باشند که زندگی یک معامله است یعنی هیچ‌گاه بدون از دست دادن چیزی ، چیزی به‌دست نخواهد آمد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد