خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

بزرگترین شمشیرزن ژاپن


تا کنون مطالب بسیاری درباره میاموتوموساشی نوشته شده است (1645-1584)‘ نمونه کامل یک جنگجو و نماد هنرهای رزمی‘ به هرحال کم هستند کسانی که می دانند او هیچ وقت مثل امروز در میان مردم ژاپن نمونه کاملی از یک شمشیرزن قهرمان نبوده است. در حقیقت موساشی تا حدی هم آدم شروری بوده است. اینگونه بود تا زمانی که دردهه 1920 یوشیکا وا ایچی با مطالبی که در مورد او در یک روزنامه ژاپنی نوشت‘ موساشی را تبدیل به یک قهرمان کرد. مدتی بعد این مقاله ها به کتابی به نام « موساشی» تبدیل شد‘ و این برای نویسنده موفقیت بزرگی به حساب می آمد.

وقتی فریب دیگران را نخورید‘ حکمت تدبیر را درک کرده اید.

میاموتوموساشی

به هر حال موساشی زندگی باشکوهی داشت. زندگی او شامل تمام چیزهای زنگی و رویایی بود که یک سامورایی ژاپنی به آن معروف است.

موساشی استاد شمشیرزنی بود که تمام حریفانش را شکست داد. او تمامی مجموعه قوانین و رموز « بوشیدو» و « ذن» را فرا گرفت و یکی از بهترین کتابهای مربوط به استراتژی را نوشت: « گورین نوشو» (Gorin Nosho) یا کتاب 5 حلقه

The Book of Five Rings)).

داستان موساشی با آموزش های اولیه او به عنوان یک سامورایی در قرن شانزدهم در ژاپن شروع می شود. پدرش یک سری از اصول شمشیربازی را به او آموخت ولی بیشتر رموز شمشیربازی را خودش به تنهایی فرا گرفت. موساشی در طی دوران زندگیش 60 بار دوئل کرد و هرگز شکست نخورد. او دو سال قبل از مرگش در غاری از جزیره کیوشو گوشه نشین شد و اصول کلاسیک استراتژی را نوشت که این کتاب مأخذ فوق العاده ای برای راهنمایی رزمی کاران این رشته می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد