X
تبلیغات
نماشا
رایتل
1391,11,09

چه کسانی، چگونه و چرا ورزش کنند؟

http://s2.picofile.com/file/7636334836/%DA%86%D9%87_%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%8C_%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87_%D9%88_%DA%86%D8%B1%D8%A7_%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4_%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D8%9F.jpg

امروز به پرسش ما دکتر رایگانی، متخصص طب فیزیکی توانبخشی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پاسخ می دهد.
 اولین شرایط مناسب برای ورزش کردن؛ کفش مناسب، لباس راحت و محیط فارغ از آلودگی و بهترین زمان برای ورزش کردن عصرهاست. ورزش کردن باید در دمای مناسب، نه سرما و گرمای زیاد انجام پذیرد و با در نظرگرفتن این شرایط، ورزش اثرات ایده آل و خوبی خواهد داشت.

بهترین اوقات ورزش، پس از خروج غذا از معده و کامل شدن هضم است، ورزش کردن بلافاصله پس از غذا مضر است، همچنین ورزش حین گرسنگی نیز توصیه نمی شود.
 شروع ورزش باید با حرکات آهسته باشد و بتدریج حرکات سخت تر شود و به حدی برسد که قوت فرد ورزشکار می تواند تحمل کند و سپس دوباره بتدریج آهسته تر شود تا فرد از ورزش باز ایستد.
 برای ورزش کردن از نظر جسمی، شرایط افراد قابل توجه است. آقایان بالای ۵۵ سال و خانم های بالای ۴۵ سال مشروط بر این که سابقه بیماری بخصوص بیماری قلبی عروقی نداشته باشند، امکان فعالیت و ورزش کردن را دارند.
 چنانچه افرادی کمتر از این سن باشند، ولی سابقه مصرف سیگار یا سابقه بیماری قلبی یا مواردی مشابه را داشته باشند باید قبل از ورزش کردن بررسی شوند و سپس ورزش کنند تا علاوه بر دریافت خواص و فواید ورزش از عوارض احتمالی آن به دور باشند.    


    روزنامه جام جم

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد