خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

زندگی نامه ساتونوکو ساکوگاوا

http://cybershitokai.com/images/other/sakugawa.jpg
ساتونوکو ساکوگاوا "توده" (1815 - 1733)
استاد کوآن شانگ فو افسانه‌ای " کوسانکو" مدتی در اُکیناوا اقامت داشت و معروفترین شــاگرد او ساتونوکو ســـاکوگاوا "تـــوده" بود، (1815-1733). ساکوگاوا در سال 1756 شاگرد کوسانکو شد. او تا قبل از آمدن کوسانکو به اُکیناوا شاگرد " تاکاهارا پی‌چین" 1760-1683 بود و در آن موقع ساکوگاوا از پی‌چین اجازه گرفت تا زیر نظر کوسانکو آموزش ببیند.

ساکوگاوا به همراه کوسانکو برای یادگیری کمپو به چین سفر کرد و در سال 1762 به اُکیناوا بازگشت. به زودی ساکوگاوا به عنوان متخصص در شیوه جنگیدن "تودِ" (دست چینی " نام قبلی کاراته" ) معروف گردید. گفته می‌شود که لقب ساتونوشی را به ساکوگاوا به خاطر خدماتش به پادشاه اُکیناوا اعطاء کردند.

ساکوگاوا سریعا آموزش "دست چینی"را در اُکیناوا آغاز کرد. او با ترکیب کردن آموخته‌هایی که از استاد خود داشت توانست یک سیستم آموزشی را پایه گذاری کند و این باعث شد تا او اولین استاد تودِ در اُکیناوا لقب گیرد. اکثر شاگردهای او به مقام‌ها و مدارج بالا دست یافتند، در میان آنها چوکون ساتونکو ماکابه، ساتونوکو اوکودا، ماتسوموتو، کوجو، یاماگوچی، ساکوموتو، اونسومه و سوکون "بوشی" ماتسومورا بودند. (بوشی لقب جنگجویان و سامورایی‌ها بود).

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد