خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

کاراته در مقابل دفاع شخصی

http://s3.picofile.com/file/7665027090/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%87_%D8%AF%D8%B1_%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84_%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9_%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C.jpeg


کاراته از لحاظ روحی و ذهنی مردم بر این باورند که محدودیت هائی برای قدرت جسمی و روحی آنها وجود دارد، اما واقعاً برای غلبه بر این محدودیت ها با جدیت تلاش نمی کنند. با آموزش صحیح می توان موانع جسمی و روحی را برای آشکار کردن قدرتی شگفت انگیز از میان برداشت.

کاراته یک هنر رزمی ژاپنی (Bu do) است، که با آشکارسازی استعدادهای نهفته، برای غلبه بر ضعف ها و محدودیت ها، طراحی شده است تفاوت کاراته و دفاع شخصی در چیست؟

در دفاع شخصی شما مصلحت خود را در نظر می گیرید. علت دفاع کردن، خود شما هستید که البته غریزی است و انجام دادن آن کاری بس آسان است. وقتی هنر رزمی ژاپنی را تمرین می کنید شخصی دیگر یا حریف مقابل علت دفاع می باشد.

● کدامیک بهتر است؟

در مبارزه، (نه فقط رقابت جسمی، بلکه رقابت ذهنی و روحی نیز وجود دارد) اگر ابتدا به امنیت شخصی یا سلامت خود فکر کنید، ممکن است نگران شوید و ندانید چه باید انجام دهید. اکثر مردم نمی توانند به درستی یا سریع تصمیم بگیرند و به همین دلیل فرصت را از دست خواهند داد. اما اگر حضور خود را در این جهان انکار و برای عشق کار کنید، (عشق به وطن، مردم، و عیره) تصمیم گیرنده شما هستید و قادرید بر نیروی بزرگ تری متمرکز شوید.

واژه کاراته از ”خلأ“ (mu) ذنِ بودیسم Zin Buddhism مشتق می شود. این خلأ، رهائی از مانع روانی ترس است. وقتی این مانع رفع شد، قدرت شخص برای به کارگیری فنون جسمی کاراته بهبود بخشیده می شود Mu در کاراته بسیار ضروری است. برای مثال: وقتی جوان بودم در حیاط خانه مان در ژاپن، جوجه نگه می داشتیم.

آنها می توانسند آزادانه به هر کجا که می خواهند بدوند. گرچه جوجه ها از آزادی خود لذت می بردند، اما با خطرهائی هم روبه رو بودند. گاهی اوقات گربه های ولگرد به حیاط ما می آمدند و تلاش می کردند جوجه ها را برای شام بخورند. بنابراین هر وقت سر و صدای مرغ ها را می شنیدم، مجبور بودم برای بیرون کردن گربه ها به حیاط بدوم. روزی شاهد وضعیتی متفاوت بودم که مرا بسیار متعجب کرد.

یکی از مرغ ها گربه ای بزرگ و ولگرد را دنبال می کرد، و گربه با ترس و وحشت بسیار می دوید و خودش را از آن جا دور می کرد. چرا مرغ ترسوی من آن قدر قوی و خشن شده بود؟

 زیرا این مرغ در آن زمان مادر بود و تعدادی جوجه داشت که از آنها محافظت می کرد. عشق به بچه ها سبب شده بود او بر ترس خودش غلبه کند و زندگی خویش را به خطر اندازد. مرغ با ایثار و از خودگذشتگی نیروی عظیمی را برای مقابله به مثل در برابر گربه ولگرد به دست آورده بود. مردم بسیار نگران از دست دادن زندگی خود هستند، زندگی ای که هرگز آن را درک نمی کنند.

 اما زمانی که اراده کنند، تا بمیرند و از خودگذشتگی کنند، زندگی واقعی را به دست می آورند. از عهد عتیق، اساتید شمشیر ژاپنی، ذن ۷ـ کن zen۷ ken۳) ken۳ به معنای شمشیر، zen ذن بودائی است) را آموخته اند. مفهوم این عبارت این است که تکنیک ها ۳۰% و وضعیت ذهن و روح ۷۰% پیروزی در یک مبارزه را برعهده دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد