خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

افکار سوسای اویاما


http://s3.picofile.com/file/7665023331/%D8%A7%D9%81%DA%A9%D8%A7%D8%B1_%D8%B3%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A7.jpeg
▪ کاراته با ۱۰۰۰ روز تمرین شروع می شود و با ۱۰۰۰۰ روز تمرین به اوج خود می رسد.

ـ اگرچه مطالعه کردن و آموزش دیدن بسیار مهم است، اما برای کسی که قصد انجام بودو را دارد، بایستی تمام زندگی خود را به آموختن سپری نماید. بنابراین فقط نباید مهارت و کسب قدرت را به تنهائی مد نظر داشت، بلکه زمینه های روحانی هم حائز اهمیت می باشند.

زندگی بشر فقط زمانی پر از شکوه و قدرت می شود که در تمامی ابعاد متعادل باشد.

ـ خواندن کتاب های خوب باعث پرورش افکار خوب در ذهن شده و تلقیات مناسب را گسترش می دهد و منجر به یافتن دوستان خوب می گردد.

ـ کسی که زندگی روزمره خود را با سری افکنده و چشمانی به سمت بالا می گذراند (تواضع)، مبین داشتن قلبی مهربان است، این قبیل از افراد به طور مداوم تمرینات خود را ادامه می دهند.

ـ امیال و آرزوها باید خالص و به دور از هرگونه خودخواهی باشند و باید از عمق روح نشأت بگیرند. آرزوها و امیال، درخواست هائی هستند که در عمق زندگی انسان نفوذ کرده و حتی ممکن است باعث جانفشانی خود برای نیل به اهدافش شود. امیال انسان مثال کشتی بدون سکان یا اسبی بدون افسار می ماند. امیال و آرزوها باعث ایجاد نظمی ثابت و همیشگی می شوند.

▪ چیزی بیشتر از یادگیری و آموختن کاراته نمی خواهم.

ـ اگر از من بپرسند که بشر باید حداکثر زندگی خود را وقف چه چیزی کند، پاسخ خواهم داد بیشتر از آن که بخوابد، تمرین و ورزش کند.“

ـ هرکسی باید هر روز تلاش کند تا محدودیت هایش را بسط و گسترش دهد“.

ـ در پس هر پیروزی، نقاط اوج جدیدی است که باید فتح شوند“.

ـ تا روزی که بمیرم هرگز نمی خواهم از دوگی (لباس کاراته) خود جدا شوم و هرگز نمی خواهم که تمرینات دوجوی خود را متوقف سازم“.

▪ سریع ترین اه برای کسب شهرت، پیروی از راه درست و پیشبرد حفظ عدالت است“.

ـ اگر به گفته ها، عقاید، افکار و اعمال خود اعتماد دارید و حداکثر تلاش خود را برای رسیدن به هدف انجام می دهید، اصلاً نباید از موفقیت خود در انجام امور نگران شوید. امیدوار باشید که همه چیز دقیقاً همان گونه اتفاق خواهد افتاد که شما دوست دارید.

همان طور که انسان بی نهایت قادر به تنزل درجه می باشد. به همان نسبت بی نهایت قادر است که به پیشرفت و اهداف خود برسد. بنابراین موفقیت هرکسی بستگی به اهدافی دارد که بایستی به آن دسترسی پیدا کند.

همواره به خاطر داشته باشید که معنای حقیقی بودو این است که نرمی بر سختی، کوچکی بر بزرگی غلبه می کند.

ـ شاخص ترین زندگی متعلق به کسی است که براساس حس شخصی و عدالت، تمایل به درک هر چیزی خواهد داشت“.

ـ حتی برای کوچک ترین آکولادها هم امکان دستیابی به مسائل مورد نظر وجود دارد“.

▪ درک من این است که پشتکار و پیشرفت گام به گام تنها راه های دستیابی به اهداف می باشند“.

ـ خود را دستخوش آموزش یکپارچه قرار دادن بیشتر به خاطر آزادسازی روح است است تا افزایش قدرت بدنی.

ـ هریک از ما در حد خود ترسو هستیم، همه ما از باختن و مردن هراس داریم. اما بلاتکلیف بودن، علت هراس در زندگی است. راه کشف شجاعت جستجو در درگیری است و راه مطمئن برای کسب پیروزی به خطر انداختن زندگی است.

ـ در کیوکوشین ایمان و اعتقادی به دست می آید که هیچ تعصبی نمی شناسد.

ـ راه من راه کاراته است که راه بشریت هم هست و بالطبع با بهشت مربوط است.

ـ هرکسی باید آداب زندگی را بداند و با تواضع و فروتنی آشنا باشد. امیدوارم تا جائی که می توانم به چنین افرادی آموزش دهم“.

”اصلاً مهم نیست که حریف شما چه قدر قوی و قدرتمند است، چراکه به اعتقاد من همیشه صحت و درستی برنده است“.

▪ پیروزی واقعی فقط زمانی به وجود می آید که توأم با عدالت باشد“.

ـ فروتنی و تواضع در تمام اقدامات، گفتار و تمام جنبه های زندگی روزمره ما واضح و آشکار است. فروتنی در حقیقی ترین شکل آن زمینه بی حد رفاه و آسایش فیزیکی طرف مقابل است“.

کاراته بودو است و اگر بودو از کاراته حذف شود، کاراته چیزی بیش از یک ورزش، نمایش و مد کاراته نیست“.

ـ من به خودم اجازه نمی دهم که نسبت به هیچ یک از هنرهای رزمی که در حال حاضر وجود دارند غفلت نمایم. چراکه این غفلت باعث انحراف کسانی می شود که دنباله رو مسیر هنرهای رزمی هستند.

ـ اگر جهت غلبه بر رکود غلبه نکنید، زندگی شما به سمت پوچی پیش خواهد رفت.

▪ کاراته وسیله ای برای پرورش روح و تعلیم جسم است و راهی اخلاقی برای صعود می باشد

 ـ قدرت چیزی بیش از نوک کوه یخی پاکی و تعالی بی نهایت نیست.

ـ درون گرائی در هنرهای رزمی باعث ایجاد هوشمندی می شود. همیشه اعمال خود را عمیقاً و موشکافانه ببینید تا پیشرفت کنید.

ـ مطالعه هنر رزمی شبیه به بالا رفتن از صخره می ماند: همواره بایستی بدون استراحت به سمت جلو حرکت کرد. زیرا استراحت سبب پس رفت می شود. پشتکار باعث پیشرفت و استراحت سبب کندی می گردد“.

▪ حرص، طمع و خودپرستی سبب می شوند که انسان احترام و قدرشناسی از دیگران را فراموش نماید و مانع از ایجاد صلح و دوستی گردد“.

”برای روبه رو شدن و درگیری با موج های بزرگ زندگی بشتابید. آیا آماده هستید؟“

ـ مرد اگر قدرت جسمانی لازم نداشته باشد، مناسبتی با مبارزه ندارد، مرد قدرتمند، عاقل هم هست، زیرا عقل سالم در بدن سالم است. به تعبیر دیگر از طریق تمرینات مستمر در کاراته، سلامت عقل نیز تضمین می گردد.

ـ راه و رسم کهن سامورائی ها برای انسان های معاصر نکته های بسیار آموزنده دارد.

ـ مرد نباید نسنجیده و بی اختیار به نزاع بپردازد، اگر از طرف مقابل حرفی غیرمعقول ایراد شد، حتی المقدور تحمل کنید، لکن اگر بی انصافی از حد معمول گذشته، بی شک باید از خود دفاع نمائید.

ـ به انسان هائی که فقط به خودشان فکر می کنند و از دیگران غافل هستند، به دیده تحقیر می نگرم.

ـ من همیشه می گویم اگر قدرت نباشد عدالت ناتوان است و اگر عدالت نباشد قدرت خشونت است. لذا برای حفظ عدالت، قدرت لازم است.

ـ ”دوجو“ باید در انسان سازی، ارتقاء روحیه انسان دوستی به هنرجویانش نقش مهمی ایفا نماید. به نظر من صرفاً به بعد جسمانی توجه کردن اشتباه محض است.

ـ بی شک در میان افرادی که با یکدیگر زیاد تمرین می کنند و عرق می ریزند دوستی عمیقی به وجود می آید. جذابیت کیوکوشین در میان کاراته کاهای جهان در دوستی آنان است. مفهوم واقعی دوستی در بی اعتنائی به منافع شخصی است. ضرب المثل چینی می گوید: برای دوست خوب سر خود را هم بده.

▪ باید از افرادی که به عهد خود وفا نمی کنند و پای بند به اصول اخلاقی نیستند، دوری کرد و از طرح دوستی با آنها اجتناب نمود.

ـ اگر هر انسانی در زندگی خود، چهار مورد عشق به والدین، احترام به استاد، احترام به دوست و خویشتن داری را رعایت کند، هرگز منحرف نخواهد شد.

مبارزه یکصد نفره در میان تمرینات سخت کیوکوشین از دشوارترین ریاضت ها می باشد. این مبارزه ای است که مرد باید یک بار آن را در زندگی اش انجام دهد تا حدی که بند از بندش جدا شود.

ماهنامه دنیای کاراته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد