خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

زندگی نامه چُوجون میاگی

http://cybershitokai.com/images/other/miyagi.jpg
چُوجون میاگی (1953-1888)
استاد میاگی بنیانگذار روش گوجو ریو یعنی روش نرم و محکم می‌باشد. گو به معنای سفت و محکم و جو به معنای نرم است. از آنجاییکه روش او ترکیبی از ایده‌آلها بود لذا سبک ابداعی استاد میاگی گوجو ریو "روش نرم و سفت" نام گرفت. در این روش تأکید بیشتر بر ترکیب تکنیک‌های دفاعی که بصورت دایره‌وار (چرخش) اجرا می‌شود همراه با تکنیک‌های هجومی قوی و بسیار سریع است.

میاگی سن‌سی در 25 آوریل 1888 در شهر ناها به دنیا آمد. از سال 1902 تمرینات کاراته را زیر نظر کانریو هیگائونا آغاز نمود. به دلیل استعداد و جدیّتی که داشت سریعاً پیشرفت نمود. تمرینات وی بسیار سخت و طولانی بود، مسافت‌های زیادی را جهت استقامت بدنی می‌دوید. گفته شده او بقدری کاتای سانچین را اجرا می‌کرد که گاهاً از هوش می‌رفت.

در سال 1915 میاگی پس از 13 سال آموزش نزد هیگائونا با مرگ استادش به استان فوچو چین رفت. جایی که هیگائونا با هنرهای رزمی آشنا شده بود و میاگی می‌رفت تا جای پای استاد بگذارد، میاگی مجموعاً سه بار به چین سفر کرد. او در بازگشت از سفر اولش به چین دوجویی را در منزل خود واقع در ناها افتتاح کرد و رسماً شروع به آموزش کاراته پرداخت، پس از مدتی به استخدام مرکز آموزش پلیس اُکیناوا، دانشکده‌ مهندسی اُکیناوا و دبیرستان بازرگانی شهر ناها جهت آموزش کاراته، در آمد.


استاد میاگی در حال آموزش کاتای سایفا - ناها 1929

در سال 1921 جزء نفراتی بود که جهت معرفی کاراته در حضور شاهزاده هیروهیتو (در آن زمان ولیعهد) انتخاب شد. وی اجرای مشابهی نیز برای شاهزاده چیچی‌بو در سال 1925 داشت. میاگی به راه‌های بسط و گسترش هنرهای رزمی اُکیناوایی بسیار می‌اندیشید از این رو در سال 1926 و در سن 38 سالگی مرکز آموزش و تحقیقات کاراته را با کمک استادان هاناشیرو، مابونی و موتوبو بنا نهاد و در طول 3 سالی که دوجوی تحقیقاتی وی دایر بود تمامی زندگی خود را وقف کاراته نمود. میاگی از لحظه لحظه زندگی خود برای یادگیری کاراته استفاده می‌کرد و همیشه نسبت به محیط خود هوشیار و حساس بود و نیز برای آنچه که رخ می‌داد آماده بود و برنامه‌ریزی می‌کرد.

در سال 1931 کاراته گوجوریو از طرف سازمان هنرهای رزمی ژاپن (بوتوکوکای) رسماً پذیرفته و به ثبت رسید. گوجوریو برای کاراته سنگ معیاری محسوب می‌شد و در بین هنرهای رزمی محصول ژاپن دارای احترام و ارزش خاصی بود. استاد چوجون میاگی در هشتم اکتبر سال 1953 و در سن 65 سالگی به علت سکته قلبی درگذشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد