خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

۶ ورزش شکم


عضلات شکم که نام علمی آنها «عضلات راست شکمی» است، نوارهای عضلانی هستند که لگن را به قفسه سینه متصل می کنند. این عضلات هنگامی که کاملا تقویت شده باشند مثلا در افرادی که در رشته بدنسازی کار می کنند، ۶ برآمدگی (۳ برآمدگی در هر طرف) جلوی شکم ایجاد می کنند... 
ادامه مطلب ...

فرار از سکته و فشارخون با ورزش



دوری از ورزش به همان اندازه که زیان بار است، گرایش به آن می تواند بسیار مفید فایده باشد و علاوه بر پیشگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی، خطر ابتلا به بسیاری بیماری های دیگر را هم کاهش می دهد. بر این اساس با انجام ورزش دائمی در کنار داشتن یک برنامه زندگی منظم با برنامه غذایی حساب شده می توان همیشه سالم زندگی کرد.  
ادامه مطلب ...

کودکان و ورزش: گزینه هایی برای تمام سنین


کودکانی که ورزش می کنند هم تناسب اندام بهتری دارند و هم اضافه وزن پیدا نمی کنند. به کودک خود کمک کنید که ورزش مناسب و محل مناسب آن را برای خود انتخاب کند.


سعی کنید فعالیت هایی را برای او انتخاب کنید که مناسب سنش باشد. احتمالاً فرزندتان ترجیحات خاصی برای ورزش دارد. پس مواظب باشید که آن ورزش با مهارت های فکری و بدنی او هماهنگی داشته باشد. 
ادامه مطلب ...

تغذیه‌ی مناسب برای ورزشکاران کوچک


http://img.tebyan.net/big/1392/02/253106521123923814613912981616622513820088.jpg
 با وجود این که بچه‌ها متابولیسم متفاوتی دارند اما داشتن تغذیه‌ی درست قبل از شروع ورزش بسیار مهم است. بهترین حالت این است که ورزشکاران کوچک روزانه میوه، سبزیجات، غلات، نان و مواد غذایی نشاسته ای، محصولات لبنی و همچنین گوشت و ماهی مصرف کنند. برای آشنایی با تغذیه‌ی مناسب برای ورزشکاران کوچک مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید. 
ادامه مطلب ...

تمرینات شکم


http://s2.picofile.com/file/7783658602/GregPlitt.jpg
نیازی به اشاره ندارد که همه بدنسازان و حتی افراد عادی هم به عضلات شکم علاقه زیادی دارند چرا که داشتن تکه‌های نمایان این بخش از عضلات بدن باعث بهبود تناسب‌اندام خواهد شد. در این بخش برنامه‌های متعددی برای تمرین شکم در اختیار دارید که متناسب با هر هدفی می‌توانید برنامه مخصوص آن را به کار ببرید ...

ادامه مطلب ...

ده تمرین ورزشی بسیار ساده در خانه


http://s1.picofile.com/file/7783657953/bn.jpg
۱ پله نوردی

همان فایده ای را که از انجام تمرین استپ ایروبیک در باشگاه می برید را می توانید در خانه به دست آورید. اگر در خانه تان راه پله دارید، می توانید با بالا و پایین رفتن از آنها ورزشی بسیار عالی انج...ام دهید. برای شروع، در پایین راه پله بایستید، و به مدت یک دقیقه در جا راه بروید تا کمی عضلات پاهایتان گرم شود. بعد، روی پله اول قدم بگذارید و برگردید. این حرکت را روی پله اول فقط ۱۰ مرتبه تکرار کنید. باز به مدت ۱۵ ثانیه درجا راه بروید. سپس، دو پله اول را بالا رفته و برگردید، بعد یک پله بالا رفته و باز برگردید. این حرکت را نیز ۱۰ مرتبه تکرار کنید. سپس سه پله بالا رفته، برگردید، بعد دو پله بالا رفته و برگردید و دوباره یک پله بالا رفته و برگردید. این حرکت را نیز ۱۰ مرتبه تکرار کنید. این الگو را تا ۱۰ پله ادامه دهید. پس از پایان تمرین مطمئناً حس سوزش را در پاهایتان احساس خواهید کرد. بالا رفتن بیشتر از ۱۰ پله را توصیه نمی کنیم چون برگشتن و پایین آمدن از آن کمی خطرناک می شود. اگر احساس سرگیجه کردید، کمی آرامتر شروع کنید. چند مدت روی سه پله کار کنید و کم کم که استقامتتان بالاتر رفت، تعداد پله ها را افزایش دهید.

ادامه مطلب ...