خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

تاریخچه سبک سوپر ساباکی

(قدرت و مهارت جابجایی اجرای تکنیک )

SUPER SABAKI


کانچو روح پرور بنیانگذار سبک سوپر ساباکی

کانچو روح پرور بنیانگذار سبک سوپر ساباکی ، ورزش رزمی را در سال 1347 آغاز نموده و در سال 1354 در رشته کیوکوشین کای کاراته فعالیت خود را ادامه دادند. ایشان مربیگری را از سال 1355 در راستای پرورش جوانان و هنرجویان شروع نمودند و در رشته رزمی نامی شناخته شده برای قهرمانان و اهالی ورزش میباشند ، چرا که شاگردان ایشان در این سالهای متمادی مدالهای رنگارنگی در میادین داخلی و بین المللی کسب کرده اند.

ادامه مطلب ...

نقاط حساس بدن در ورزش های رزمی

نقاط حساس بدن انسان



برآمدگی بینی:این اصطلاح به منطقه میان ابرو و نقطه امتداد یافته تا سطح چشم اطلاق می شود و این نقطه فوق العاده اهمیت دارد. چرا که اگر ضربه ای محکم به آن اصابت کند ، می تواند از حرکت رو به جلوی شخص جلوگیری نماید.
ادامه مطلب ...

پدر تکواندو ایران

محمد اسماعیل آذر پاد متولّد 1317 و پدر 3 فرزند است. ایشان با 70 سال سن از زمره پیشگامان ورزش های رزمی در ایران هستند که در طول سال ها فعالیت ورزشی اش هزاران شاگرد تربیت نموده.

زندگی نظامی اش را از سال 1336 آغاز کرد و در سال 1338 به جرگه چتربازان (کلاه سبز ها) پیوست و خیلی زود با کسب مهارت های فنی و تخصصی نظام آشنا شد.
ادامه مطلب ...

جوجیتسو برزیلی



رقابت دو استاد جوجیتسو برزیلی در مسابقات قهرمانی جوجیتسو جهان ۲۰۰۹، مبارزی که در پائین قرار گرفته در حال جرای تکنیک خفه‌کردن مثلثی یکی از مهمترین فنون جوجیتسو برزیلی است.

ادامه مطلب ...

ماکی‌وارا و نحوه استفاده از آن

 

ماکی‌وارا تخته‌ای است که برای تمرین ضربه زدن از آن استفاده می‌گردد که موجب محکم ساختن دست‌ها و تقویت مچ‌ها می‌شود. ماکی‌وارا از یک تخته صاف و راست تشکیل شده که قسمت بالای آن، برای ضربه زدن می‌باشد. طول تقریبی تخته از دو تا دو و نیم متر می‌باشد و پهنای آن پانزده سانتیمتر است. بطور سنتی سطح قسمتی که ضربه به آن نواخته می‌شود از یک دسته حصیر یا پوشال تشکیل می‌شد که آنرا با یک طناب بطور محکم در قسمت سر تخته می‌بستند. هم اکنون از لاستیک، اسفنج، برزنت یا چرم نیز بطور گسترده‌ای برای آن قسمت نیز استفاده می‌گردد. هر چیزی که از آسیب‌دیدگی استخوان دست جلوگیری کند می‌تواند در ماکی‌وارا مورد استفاده قرار گیرد.(ماکی‌وارا در لغت به معنای هدف "سیبل" می‌باشد)

استفاده مداوم و پیوسته از ماکی‌وارا موجب پیشرفت در اجرای تکنیک‌های قوی و مؤثر خواهد گشت و بهترین روش برای تجربه کردن تکنیک‌های کاراته بر روی یک هدف واقعی است. تمرین بر روی ماکی‌وارا به ایجاد تمرکز، کنترل عضلانی، کنترل تنفس و سختی و محکمی پوست بندهای انگشت (سیکن) و دیگر نقاط ضربه زننده منجر خواهد شد. از آنجائیکه مهارت و استادی در اجرای تکنیک‌های تمرکزی (تمرکز قدرت در لحظه اصابت) مشکل و دشوار می‌باشد، از این رو بسیاری از اساتید و کارشناسان کاراته بر این باورند، تکنیک کسانی که از ماکی‌وارا استفاده نمی‌کنند دارای قدرت کمتری است.

ادامه مطلب ...

اسامی کاتاها و معانی آنها

اسامی کاتاها و معانی آنها


در کاراته حدوداً هفتاد کاتا وجود دارد. بعضی از کاتاها در سطوح مختلف آموزشی هستند، بعنوان مثال کاتای هیان پنج نسخه دارد. این بدین معناست که این کاتا در واقع پنج کاتا می‌باشد که هر کدام در سطح متفاوتی از دشواری قرار دارند. فهرست زیر در برگیرنده‌ی کاتاهای اُکیناوایی کاراته است که اسامی ژاپنی و معنای آنها نیز آورده شده است. هرچند بعضی از کاتاها بیش ار یک معنی را دارا هستند. علاوه بر اینها کاتاهایی نیز بودند که متأسفانه در طول تاریخ به دست فراموشی سپرده شدند.

ادامه مطلب ...