خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

طناب‌زدن، فواید این ورزش کم خرج و مفرح



http://static.howstuffworks.com/gif/jump-rope-relay.jpg


دکتر بورتز در مجله انجمن پزشکی امریکا در سال 1982 گفته بود؛ در حال حاضر دارویی وجود ندارد که بتواند مانند تمرین‌های ورزشی ضامن سلامتی انسان در طول عمر او باشد. همچنین از بورتز سؤال می‌کنند که چه نوع تمرین ایروبیکی که مناسب و کم هزینه نیز باشد را برای مقابله با سالخوردگی پیشنهاد می‌کند؟ و او در پاسخ می‌گوید؛ طناب زدن. زیرا نه تنها یک ورزش خوب و قدیمی است بلکه ایروبیکی نیز هست.
ادامه مطلب ...

بو شوریکن




شوریکن یک قطعه میله فلزی با نوک تیز است که گاهی ساختار چهار وجهی و گاهی هم ساختار هشت وجهی دارد . طول آن بین 12 الی 21 سانتیمتر متغیر است و در این ابعاد ساخته می شود . نوک این میله فولادی با رعایت و حفظ وجه های آن تیز و صیقل داده می شود .

ادامه مطلب ...

شمشیر پروانه




شمشیر پروانه تقریبا اندازه ساعد است و دلیل آن هم این است که به راحتی در آستین و یا چکمه های بلند پنهان شود ، معمولا شمشیر پروانه به صورت جفت است و در چین باستان جدا از داخل آستین و چکمه آن رادر دو طرف زین اسب نیز پنهان می کردند و در حقیقت این سلاح در جایی در هنگام مبارزه ظاهر می شده است که فرد مهاجم انتظار آن را ندارد .

ادامه مطلب ...

گارد بوکس

گارد بوکس



ابتدا فرض کنید که در یک صفحه ساعت قرار دارید وضیت پاها باید به صورتی باشد که گویی ساعت دوازده و بیست دقیقه را نشان می دهدیعنی پای چپ روی ساعت دوازده و پای راست روی ساعت چهار .این یک پیش فرض برای قرار گیری پاها است که با تجسم ذهنی نیز میتوان آن را درک نمود .

ادامه مطلب ...

تجهیزات و اطلاعات عمومی بوکس



تجهیزات مورد نیاز :

- دستکش : دستکش های مشت زنی از مهمترین وسایل مورد استفاده ورزشکاران این رشته می باشد و به انواع تمرینی و مسابقه ای تقسیم می شود . دستکشهای مسابقه ای باید استاندارد بوده و هر یک 227 گرم ورزن داشته باشد .


http://sport.harferooz.com/photos/images/641n00010770_r_b_009.jpg

ادامه مطلب ...

هاتوری هانزو

هاتوری هانزو



هاتوری هانزو (در ژاپنی: 服部半蔵) (تولد:۱۵۴۲- وفات:۱۵۹۶), را شاید بتوان پرآوازه‌ترین شمشیرساز و استاد هنرهای رزمی ژاپنی تا به امروز نامید. از زندگی وی داستان‌های زیادی روایت شده‌است که بیشتر مبنایی تخیلی دارند، در این داستان‌های حماسی وی رییس گروه بسیار معروفی از نینجاهای ژاپنی بوده که برای مردم فقیر می‌جنگیدند.
ادامه مطلب ...