خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

زندگینامه سوکون ماتسومورا

سوکون ماتسومورا "بــوشــی" (1889 - 1797)




 بر اساس برخی منابع نام خانوادگی او بوشی کی‌یو بوده است. ماتسومورا در روستای یاماگاوا در شهر شوری اُکیناوا بزرگ شد. وی دورگه " چینی، اُکیناوایی" بود. در سال 1810 وقتی 14 ساله بود، ساکوگاوا در آکاتا به او آموزش می‌داد. بر طبق سنت آن زمان، پدر بوشی از ساکوگاوا خواست که آموزش پسرش را به عهده بگیرد. برخی‌ها می‌گویند وقتی ساکوگاوا می‌خواسته دفاع کردن مشت را با وی تمرین کند او را به درختی می‌بست بطوریکه نتواند تکان بخورد و بعد به او مشت می‌زد. روایتی است که می‌گوید، بوشی در خدمت خاندان شو بود و لقب ساتونوکی به او داده شد و بعدها نیز به لقب چی‌کوتوشی ارتقاء یافت و این احتمالا دلیلی است بر اینکه او لقب چی‌کودون را نیز داشته است.

بر طبق آداب و رسوم آن زمان پادشاه اُکیناوا میل داشت تا بوشی نام خانوادگی خود را عوض کند، به او موراماتسو "به معنی درخت کاج روستا" پیشنهاد شد اما سوکون از او خواست تا نام خانوادگی خود را به ماتسومورا "به همان معنی، با تلفظی دیگر" تغییر دهد و پادشاه نیز این خواهش او را پذیرفت. ساکوگاوا تا آخر عمرخویش به او آموزش می‌داد "طبق روایتی به مدت چهار سال" و بعد از مرگ استاد، سوکون تمرینات خود را بطور انفرادی ادامه داد.

ادامه مطلب ...

زندگینامه آنکو ایتوسو

زندگینامه آنکو ایتوسو




در شوری اُکیناوا به دنیا آمد، ایتوسو زیر دست بزرگان کاراته از جمله سوکون "بوشی" ماتسومورا و کوساکو ماتسومورا آموزش دید. دوست صمیمی او یاسوتسونه آزاتو به وی سمت پیشکار پادشاه جزایر ریوکیو (اُکیناوا) را پیشنهاد کرد. به خاطر قدرت فوق‌العاده بازوان، پاها و دستهایش شهرت داشت، گفته می‌شود که او حتی می‌توانست به شیوه ایستادن روی اسب راه برود، (و از همین جا اسم مستعار آنکو را بر او گذاشتند). با توجه به داشتن دستان قوی‌ای که داشت می‌توانست یک ساقه قطور خیزران را با مشتهای خود له کند، گفته می‌شود که او هر روز تا آرامگاه سلطنتی پیاده روی می‌کرده و مشت

های خود را با ضربه زدن به دیواره‌‌های سنگی کنار جاده قوی می‌کرد. ایتوسو معتقد بود باید آنقدر تمرین کند تا در برابر قویترین و سخت‌ترین ضربه‌ها مقاوم شود. در شیوه آموزشی ایتوسو، کاراته‌کا طوری آموزش می‌بیند تا هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی قدرتمند شود.

ادامه مطلب ...

زندگینامه کوساکو ماتسومورا

زندگینامه  کوساکو ماتسومورا



ماتسومورا متولد دهکده توماری در جزیره اُکیناوا بود. در 15 سالگی و در دوران نوجوانی با او همچون یک فرد بالغ رفتار می‌شد از اینرو وی را به استاد کی‌شین ته‌رویا برای فراگیری کاراته سپردند. ماتسومورای جوان یکی از شاگردان بسیار برجسته استاد ته‌رویا به حساب می‌آمد.

ادامه مطلب ...

6 ورزش ضد آرتروز

6 ورزش ضد آرتروز



درمان جراحی برای این بیماری وجود ندارد ولی با تدابیری می توانید مانع پیشرفت آرتروز شوید که از مهم ترین تدابیر مورد بحث، ورزش های خاص است.

آرتروز یکی از علل اصلی معلولیت و ناتوانی است. هم مردان و هم زنان به این بیماری مبتلا می شوند اما زنان معمولا پس از ۵۵ سالگی، حدود ۱۰ سال دیرتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند. این بیماری اغلب مفاصل لگن، زانوها، ستون فقرات و دست ها را گرفتار می کند. از آنجایی که اغلب افراد مبتلا به آرتروز سالمند هستند (حدود نیمی از افراد بالای ۶۵ سال درجاتی از آرتروز را دارند) مدت ها تصور می شد که این بیماری بخش طبیعی پیری است که بیانگر فرسودگی غضروف مفصل در طول عمر است اما کارشناسان اکنون می دانند که عوامل بسیاری علاوه بر سن در ایجاد آرتروز دخیل هستند.
ادامه مطلب ...

کیک بوکسینگ در دفاع

کیک بوکسینگ در دفاع


فلسفه آموزش کیک بوکسینگ مانند سایر هنر های رزمی است ،هدف آن یادگیری مبارزه با موفقیت است،ضمن اینکه تمرین می کنید چگونه خارج از رینگ خود را کنترل کنید واز مهارت جنگیدن خود بجز در مواقع دفاع از خود استفاده نکنید .به هر حال اینطور استنباط می شود که کیک بوکسینگ یک ورزش خطرناک وکشنده است وهدف وطرز فکر استادان جدی است . وظیفه مربی شما یاد دادن تکنیکهایی است که شما را قادر به دفاع از خود در هنگام مواجه شدن با حریف در رینگ ویا در درگیریهای خیابانی می کند.
ادامه مطلب ...

شورینچی کمپو

شورینچی کمپو




شورینچی کمپو یک هنر رزمی ژاپنی است که مستقیماً از سیستم یک هنر رزمی کره ای به نام شائولین مشتق شده و ترکیبی از تکنیک های ملایم و سخت با تأکیدی یکسان می باشد. فنون این هنر رزمی بر پایه حرکات طبیعی بدون بنا شده اند و یا سختی که باعث آسیب یا آزار هنرور شود در آن به چشم نمی خورد.

در این هنر، تبدیل و رفتن از یک فن به یک فن دیگر بسیار آسان است و تغییر یک تکنیک سخت به یک فن ملایم و یا بالعکس نیاز به صرف نیروی زیادی ندارد.

ادامه مطلب ...