خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

زندگی نامه تاتسو شیمابوکو



بزرگان کاراته، تاتسو شیمابوکو (1975-1908)



استاد تاتسو شیمابوکونوزدهم سپتامبر 1908 و در دهکده‌ی کیان (چان نیز تلفظ می‌شود) جزیره‌ی اُکیناوا تاتسو شیمابوکو متولد شد. وی اولین فرزند از ده فرزند یک خانواده‌ی کشاورز بود. در دوازده‌ سالگی میل شدیدی به فراگیری هنرهای رزمی داشت به همین خاطر هر روز پای پیاده به دهکده‌ی مجاور (دهکده‌ی آگِنا) نزد دایی‌اش می‌رفت. شغل دایی‌ او پیشگویی و فال‌بینی بود اما از قبل با روش‌های هنر رزمی در چین آشنا شده بود.

ادامه مطلب ...

زندگی نامه ماساتوشی ناکایاما


بزرگان کاراته، ماساتوشی ناکایاما (1987 - 1913)


استاد ماساتوشی ناکایاما

ماساتوشی ناکایاما از استادان ژاپنی مطرح در رشته کاراته شوتوکان می‌باشد. او از جمله کسانی است که در تأسیس انجمن کاراته ژاپن Japan Karate Association به سال 1949 سهم بسزایی داشته و نیز کتاب‌های متعددی را در این زمینه به رشته تحریر درآورده که خدمت شایانی به این رشته از کاراته نموده و بی اغراق می‌توان گفت که دنیای کاراته‌ی شوتوکان مدیون زحمات بی‌شائبه‌ی استاد ناکایاما است. برای تقریباً چهل سال تا زمان فوتش به سال 1987، ناکایاما تلاشهای بسیاری نمود تا کاراته شوتوکان را در سراسر دنیا گسترش دهد. او نخستین استاد در تاریخ شوتوکان می‌باشد که توانست در زمان حیات به دان 9 دست پیدا کند و پس از مرگش بود که به وی دان 10 اعطاء شد.

ادامه مطلب ...

زندگی نامه کنوا مـابــونـی


بزرگان کاراته, کنوا مـابــونـی (1952 - 1889)


استاد کنوا مابونی

کنوا مابونی بنیانگذار شیتوریو کاراته در 14 نوامبر سال 1889 در شهر شوری اُکیناوا به دنیا آمد. او به هفدهمین نسل یکی از شجاع‌ترین مردان جنگی پادشاهی ریوکیو تعلق داشت. در کودکی از نظر فیزیکی ضعیف بود، اعضای خانواده اغلب داستانهایی از رشادتها و دلاوریهای اجداد و نیاکانش را برای وی نقل می‌کردند و او همیشه رویای اینکه روزی از نظر فیزیکی قوی و مانند یکی از آنها شود را در سر می‌پروراند. در سیزده سالگی به عنوان هنرجو در دوجوی یکی از استادان معروف کاراته‌ یعنی استاد آنکو ایتوسو که در شوری زندگی می‌کرد پذیرفته شد. مابونی هر روز آموزش می‌دید، در هر شرایطی حتی در طوفان‌های سخت، و نهایتاً طی هفت سال او هنر کاراته شوری یا شوریته را

آموخت.

ادامه مطلب ...

اهمیت تکنیک در کاتا


http://s2.picofile.com/file/7731324943/232332.jpg

ما از کاتا به عنوان ابزاری برای تعلیم و یادگیری استفاده می‌کنیم. در فرهنگ لغات هنرهای رزمی این چنین گفته شده که کاتا عبارت است از یکسری حرکات از قبل تعیین شده مانند مشت، لگد و دفاع بر علیه یک یا چند مهاجم در موقعیّت نبرد. اولین کاتایی که هنرآموز فرا می‌گیرد هیان نام دارد. این کاتا تعداد محدودی حرکت دارد و یادگیری آن آسان است. وقتی که شاگرد به رده‌های بالاتر می‌رسد کاتاهای پیشرفته و پیچیده‌تری را یاد می‌گیرد مانند: باسای‌دای و سی‌ان‌چین. ولی مهم نیست که مشغول تمرین چه کاتایی هستید، مسئله این است که در هنگام تمرین و اجرای کاتا عوامل بسیار مهمی وجود دارند که باید کاملاً رعایت شوند.

ادامه مطلب ...

تمرینات ایروبیک برای هنرجویان کاراته



http://s2.picofile.com/file/7731324187/aerobic_exercise_.jpg


ظرفیت هوازی، آمادگی جسمانی، استقامت، پایداری، آمادگی قلبی و گردش خون اصطلاحاتی هستند که برای تشریح عوامل تشکیل‌دهنده آمادگی جسمانی به کار می‌روند.

آمادگی جسمانی برای بهبود کارآیی قلب، ششها و دستگاه گردش خون که اکسیژن موجود در هوا را به درون بدن منتقل کرده و به تمام نقاط آن می‌رساند، بسیار سودمند است.

ادامه مطلب ...

در سوگ بوشهر (حسین ایرانی)


 ضمن اظهار همدردی با مردم شریف مناطق زلزله‌زده استان بوشهر این دوبیتی را تقدیم  هموطن بوشهری می کنم


همــــوطنم زیر خــــاک خفته یارب دادگری پیـــدا نیست

بوشهرم ویــران شد و از هــــــموطن خــبری پیـدا نیست

پارس دریایم خون می گرید زغم این شبـــها همچو مادر
غم درون سینه ام غوغا به پا کرده و غم بری پیدا نیست

حسین ایرانی
1392-1-24


http://s3.picofile.com/file/7725076555/bo.jpg