خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

فدرو املیاننکو (قهرمان سامبو)

فدرو املیاننکو (قهرمان سامبو)

مبارز 33 ساله روسها که در 35 مبارزه 32 پیروزی بدست آورده او قهرمان جودو روسیه وقهرمان جهان در رشته سامبو میباشد.فدرو از یک مادر معلم و پدر جوشکار بوده و یکی از 80 ورزشکار مطرح تاریخ روسیه میباشد وی در ابتدا آتش نشان بوده بعدها با سابقه رزمی ومدارک استادیش در جودو وسامبو سالها به عنوان فایتری شکست ناپذیر شناخته میشده تا اینکه در سال 2010 از وردام برزیلی شکست میخورد و در حال حاضر در تدارک ورود به عرصه سیاست ومجلس روسیه میباشد.

سائتومه شیهان

سائتومه شیهان

Mitsugi Satome Shihan

ایشان به جرات یکی از اساتید بنام درهنررزمی آی کی دو می باشد .استاد سراسرعمرخود را صرف مطالعه وتحقیق و تدریس کرده است درحال حاضر استاد بزرگ Aikido Shobukan dojo می باشد وهمچنین تا 15 سال بعد از فوت استاد بزرگ برای ترویج آی کی دو فهالیت نموده واز سال 1960 تا 1975 در آکادمی جهانی آی کی دو تدریس می کردند و سمتها و افتخارات بسیاری بدست آورده اند و چندین سال مسئول آموزش نیروهای امنیتی بسیازی ازکشورهای جهان را به عهده داشته اند.

تومیتا(روح جودو)

تومیتا(روح جودو)

اگر اولین مبارز افسانه ای جودوشیرو سایگو نام دارد، این یکی هم مبارزی دیگر و موفق در همین رشته است. او نامش تسونجیرو تومیتاست و در واقع خدمتکار جیگورو کانو (مؤسس سبک جودو) است. در واقع کانو از خانواده ای ثروتمند بود و پدرش مقرر کرده بود که تومیتا در خدمت او باشد.

تومیتا با کانو بسیار صمیمی شد و بعدها اولین شاگرد سبک کودوکان در باشگاهی شد که در فوریه 1882به مدیریت کانو تشکیل یافت.

وقتی کانو، کودوکان را ابداع کرد، تومیتا هنوز در سطح خوبی قرار نداشت ولی در ماه ژوئن همان سال، شیرو سیگو گذرش به انستیتوی کانو افتاد، همه چیز عوض شد.. تعالیم سخت و پیشرفت ها جدی شد.

ادامه مطلب ...

استاد دکتر علی معروفی


http://honarhayerazmi.com/site/honarhayerazmi.com/files/Storage/Images/asatid3/marufi-5.jpg



بنیانگذار رسمی آیکیدو در ایران و اقیانوسیه

علی معروفی در سال ۱۳۴۴ متولد شد. وی دارای دکترای (P.H.D) علوم ورزشی از دانشگاه تری‌نیتی آمریکا می‌باشد .
او از  ایام کودکی با جدیت به فراگیری هنرهای رزمی پرداخته و پس از سفر به ژاپن در همان‌جا به آیکیدو روی آورد و موفق به دریافت چندین لوح تقدیر و اخذ مدرک معتبر جهانی از سوی استاد کیس شومارو اونشیبا فرزند مؤسس آیکیدو در جهان گردید .

ادامه مطلب ...

کاربرد روانشناسی در ورزش

http://www.sportmedicine.ir/files/pics/a06c1da1ad17e448d0e8596421a1b361sport_1.jpg



" کارل راجرز" یکی از روانشناسان بزرگ و پایه گذار روان شناسی انسان گرا معتقد است هرکس خودش بهترین درمانگر خویش است ، اما سوالی که پیش می آید این است ، پس چرا همه روزه تعداد کثیری از مردم به کمک و دخالت روانشناسان نیازمند هستند؟
در واقع ذهن انسان از سه بخش عمده هوشیار ، نیمه هوشیار و ناهوشیار تشکیل یافته است که اگرما خیلی توانا باشیم حداکثر به نیمه هوشیار ذهنمان دسترسی پیدا می کنیم که البته برای حل مشکلات کافی نیست،

ادامه مطلب ...