خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

معرفی سبک کودو

 jukucho

مبارزات کودو

 

 

  قوانین در کو دو پیروزی و یا شکست حریف را بر اساس هرگونه حمله مستقیم با استفاده از "ضربه دست, ضربه پا , ضربه با آرنج , ضربه با سر , پرتاب حریف و غیره" می داند. محافظ صورت (کلاه امنیتی) می بایست که پوشیده شده باشد و تکنیکها با دست و پای خالی می بایست اجرا شوند. (امکان دارد دستکش های مخصوص که توسط کمیته مسابقات توزیع می گردد در جریان مسابقات استفاده گردد) همینطور تکنیکهای روی زمین مانند خفه کردن حریف "شیمه" و یا قفل های خلاف مفصل کاملا آزاد می باشند.

ادامه مطلب ...

خوانگ فی پی (خالق تونگ بی)

خوانگ فی پی (خالق تونگ بی)

استاد خوانگ در یک خانواده که همگی در رشته‌های رزمی فعالیت داشتند به دنیا آمد. پدرش مؤسس تونگ بی و یکی از صد پزشک برجسته و یکی از صد استاد برتر هنرهای رزمی است. در سنت خانوادگی استاد خوانگ می‌توانست رشته دیگری را برگزیند اما برای او کاملترین و بهترین سبک همین تونگ بی است.

استاداکنون 63 ساله است و در ۱۹۴۶ در شهر ووچان، چین ایالت گنسو به دنیا آمده.

ادامه مطلب ...

یک عمل قلب، حمله قلبی


از نظر پزشکان او ۹۹ درصد مرده بود، اما شش ماه بعد تاتسوئو سوزوکی، تمرینات دوساعته روزمره اش را از سر گرفت! او به مدت ۳۰ سال کمک مربی هیرونوری اوتسوکا، مؤسس سبک وادوریو بوده و ا مروز در سن ۷۹ سالگی هم چنان به میراثش وفادار است. گفتگوئی با این سامورائی داشته ایم که از نظر گرامیتان می گذرد.

ـ درجه: تاتسوئو سوزوکی دان هشت خود را نیز از دست مؤسس سبک وادوریو یعنی اوتسوکا دریافت کرد، حدوداً ۳۰ سال پیش.

ـ سن: ۷۹ سال. او ۲۷ آوریل ۱۹۲۸ در یوکوهامای ژاپن به دنیا آمده است.

ـ اساتید: او فقط و فقط شاگرد سنسی هیرونوری اوتسوکا، خالق سبک وادوریو (۱۹۲۸ ـ ۱۸۹۲) بوده است نه بیشتر و نه کمتر. از ۱۷ سالگی تمریناتش را آغاز کرده و از سه سال پیش کلاس های کاجوکی مورا را پیگیری می کند.

ـ سبک: کاراته وادوریو. سال ۱۹۹۳ او سبک خودش را در بوتوکای معروف توکیو رواج داد. این سبک تلفیقی است از جو ـ جیتسوی سنتی (شین تو یوشین ریو) از استاد شیزابورو ناکایانا و کاراته شوتوکان گی چین فوناکوشی (که استاد اوتسوکا، شاگرد این هر دو استاد بزرگ بوده است.)

ادامه مطلب ...

اویاما مردی که کاراته به او مدیون است!


رزمی کاری که نزدیک به ۱۸ ماه به تنهائی در کوهستان به تمرینات سخت روحی و جسمی می پردازد، با گاوهای نر وحشی مبارزه می کند، به سرتاسر دنیا سفر کرده و مبارزان حرفه ای را به مبارزه طلبیده و تمامشان را شکست می دهد و ...

شنیدن این ها مثل شنیدن یک داستان درباره یک قهرمان افسانه ای باستانی است. از آن دست قهرمانانی که فقط در افسانه ها وجود دارند. البته به شرط آن که استاد فقید ”ماساتاتسو اویاما“ را نشناسید و مگر می شود رزمی کار باشید و این اسطوره هنرهای رزمی را نشناسید!

سوسای اویاما بنیان گذار کیوکوشین کاراته، در تاریخ ۲۵ جولای ۱۹۲۳ در کره جنوبی به دنیا آمد. نا او در کودکی ”یونگ ای چوی“ بود. در همان دوران کودکی به منچوری در جنوب چین فرستاده شد تا در مرزعه خواهرش زندگی کند. او فراگیری هنرهای رزمی را از سن ۹ سالگی با کمپو چینی آغاز کرد. در ۱۲ سالگی به کره برگشت و سپس در ۱۵ سالگی به ژاپن فرستاده شد تا در آکادمی نظامی توکیو به تحصیل بپردازد.

ادامه مطلب ...

دفاع از خود در برابر یک آیکیدوکار

دفاع از خود در برابر یک آیکیدوکار


ین وقایع نگاری قصدش آن است که به شما توضیح دهد چرا و چگونه باید با یک آیکیدوکا پیشرفته یا یک متخصص دررفتگی ها مواجه شوید. بودوکاهائی که هدفشان بیشتر معنوی است تا ”جنگی“ مانند آیکیدوکاها، معمولاً فراموش می کنند که بنیان گذاران بودوهای بدون مسابقه، همگی مبارزانی بزرگ و اغلب بسیار خشن بودند. با پشت سر گذاشتن ”مرحله بدون بازگشت“ و با در معرض خطر قرار دادن زندگی خود در طی دوئل های ”نهائی“ آنها می توانستند این اجازه را به خود بدهند که فقط به ”مسیر“ صوفی منشانه رشته خود متوسل شوند، در عین حالی که در هر لحظه ای که لازم بود می توانستند از قابلیت جنگی خود هم استفاده کنند.

ادامه مطلب ...

تکنیک های اصلی پا در شائولین


برای این که ضربه پا همراه با سرعت، قدرت و دقت بیشتری انجام شود باید بدن خود را با سرعت به طور کامل حرکت دهید و این امر نیازمند انعطاف پذیری زیاد و حرکات کششی روزانه می باشد.

بسیاری از هنرجویان سبک های مختلف رزمی دچار این اشتباه می شوند که کشش قسمت های بالائی و پائینی بدن را جداگانه انجام می دهند و برای بهبود ضربات پای خود اهمیت قائل نمی شوند. در حقیقت برای استفاده از حداکثر قدرت باید ضربه پا را با تمام بدن وارد کنید و این بدان معناست که شما باید از تمامی اجزاء بدن استفاده نمائید و آن را مورد حرکات کششی قرار دهید.

ادامه مطلب ...