خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

تجهیزات و اطلاعات عمومی بوکس



تجهیزات مورد نیاز :

- دستکش : دستکش های مشت زنی از مهمترین وسایل مورد استفاده ورزشکاران این رشته می باشد و به انواع تمرینی و مسابقه ای تقسیم می شود . دستکشهای مسابقه ای باید استاندارد بوده و هر یک 227 گرم ورزن داشته باشد .


http://sport.harferooz.com/photos/images/641n00010770_r_b_009.jpg

- - لباس و کفش : رقابت کنندگان این رشته باید از پیراهن رکابی به گونه ای که سینه و پشت را کاملا" بپوشاند و شلوار کوتاه مخصوصی که تا وسط ران ارتفاع داشته باشد استفاده کنند . کفش مناسب برای این ورزش پوتین های سبک و بدون پاشنه است .





- -کیسه گلابی : کیسه گلابی وسیله ضروری برای انجام تمرینات مشت زنی است و معمو لا" از سقف و یا دیوار سالنها آویزان می گردد . این کیسه ها را ممکن است با استفاده از ریلهای مخصوص به گونه ای به سقف نصب نمود که در هنگام ضربه زدن کیسه بوکس جابجا شود و حالت حریف زنده را تداعی نماید .


اطلاعات عمومی:

در ورزش بوکس نیروی بدنی و استفاده از تکنیک دارای اهمیت بسیاری است و به جهت طبیعت خاص این ورزش ، افرادی که دارای عادتهای روانی جنگجویی و مبارزه طلبی می باشند به آن روی می آورند . در این ورزش شهامت و قدرت زیاد مورد نیاز است و تکنیهای آن شامل عملکردهای سریع و عکس العملهای فعال می باشد .

ورزش بوکس در راند های 3 دقیقه ای و با کنترل دقیق داور وسط در داخل رینگ انجام می شود . هدف طرفین مبارزه گرفتن امتیاز بوسیله وارد کردن ضربات و به زانو درآوردن حریف می باشد . امتیاز به ضربات کوبنده ای تعلق می گیرد که با مشت بسته بوسیله هر کدام از دستها به طرفین سر ، صورت و یا تنه در بالای کمر اصابت نماید .

ابعاد داخل رینگ برای مابقات بوکس اماتور حد اقل 9/4 × 9/4 متر است . لیکن مسابقات قهرمانی و بین المللی باید در فضای 1/6 × 1/6 متر صورت گیرد . ارتفاع کف رینگ 91 الی 122 سانتیمتر بالا تر از سطح زمین می باشد .


رینگ مشت زنی در مرکز سالن مستقر می شود به گونه ای که امکان دید از تمام جهت به داخل آن وجود داشته باشد . تعداد جمعیت تماشاچی در مسابقات به حساسیت مسابقه و امکانات سالن بستگی دارد . در مسابقات سرنوشت ساز در سطح بین المللی می توان تا 15000 نفر تماشاچی نیز پیش بینی نمود .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد