خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

استقرار درهنر رزمی آی کی دو آی کی کای



استقرار درهنر رزمی آی کی دو آی کی کای


باسلام

مقاله زیر در مورد استقرار صحیح در هنر رزمی آی کی دو آی کی کای میباشد .نکته ای که بسیار حائز اهمیت بوده وکمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وضعیت استقرار وایستادن در آی کی دو آی کی کای حالتی است که با استقرار صحیح هنرجو خود را بر روی زمین تثبیت می کند و اساس و پایه تمام تکنیکهای آی کی دو رابنا می نهد.

تمام حرکات بدن ( تای ساباکی ) مانند ایرمی- تن کان – کایتن زمانی قابلیت پیدا میکند که ما استقرار یا گارد درستی داشته باشیم .پس به شکلی پاهای خود را قرار داده که به اندازه یک ونیم فوت در طول یعنی کمی کمتر از عرض شانه به طوری که پاشنه پای جلو عمود برگودی وسط پای عقب باشد و بیشتر از شصت در صد وزن خود روی پای جلو و چهل در صد مابقی را روی پای عقب انتقال میدهیم.

پای جلو را نسبتآ خم کنید به طوری که تقریبآ زانو بازمین عمود باشد وپای عقب را کمی صاف و محکم نه به شکلی که آن را قفل کنید چون مفصل قفل شده یک مفصل مرده به حساب میا ید واز قسمت شکم به طور عمودی سعی کنید نیروی مانند یک شاقول تراز به زمین فرض کنید واز طریق پاها نیروی فوق را انتقا ل دهید. تا مثل یک درخت ریشه در زمین داشته باشید یا همچون میخ در زمین فرو روید.

حالت گرفتن دستها باید طوری باشد که پشتیبان وزن باشد چون وضیعت استقرار ارتباطمستقیم با حرکات بدن (تای ساباکی ها) دارد وبه هم متصل میباشند دراین حالات مهمترین مسئله خمیدگی بالا تنه میباشد که باید کاملا صاف بوده وکوتاه وبلند شدن بالا تنه وپائین تنه باید حتما به همراه (کوزوشی) باشد پس باید کمی متمایل به جلو بود و وزن را باید در سطح کل بدن وسطح زمین اطراف خود توزیع و تقسیم کرد.

سعی بسیار باید شود که پشت کمر یعنی از انتهای سر تا پشت پای عقب صاف وبدون خمیدگی باشد .دستها به شکلی که هرگاه که میاستید دست همان پا وگارد جلو بوده ودست عقب نزدیک به کمر وپای عقب باشد.

پنجه دست کاملا باز وحالت دست از ناحیه مچ با چرخش شصت به داخل بدن وآرنج درراستای شکم باشد (ته کاتانا) فرم به شکلی است که انگار همیشه شمشیر در دست دارید ودودستی دسته شمشیر را گرفته اید دست جلودر راستای سینه ودست عقب در راستای شکم باشد.

با تشکر از مطالعه شما

والسلام

استاد افجه هزاری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد