خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

کام کندالین

   

در کام کندالین نوع ادای احترام نشانه واقعی از هویت یک کام کنداکار می باشد برای یادگرفتن باید خالی و پاک بود آماده برای روبه رو شدن در هر شرایط سختی و اطلاعات کامل در برابر استاد می باشد.

کامنا به معنای کشف ایمان مهمترین نیروی انسانیت و هدف از کام کندالین تلاش برای بیداری نیروهای مثبت درونی است. در کام کندالین بعد از آموزش هائی خاص عمومی و دریافت درجه سرخ، کام کنداکاران در مراسمی ویژه سوگندنامه و ده فرمان را می پذیرند و با کوچک ترین خطائی که قابل بخشش نباشد از مجموع کام کنداکاران برای مدتی یا همیشه اخراج می گردند که رأی آن از سوی شورای استادان آموزشی خود مشخص می شود.

ادب و آگاهی در حقیقت روح و هویت واقعی انسان ها است. اگر کسی به مقررات خوب توجه نکند مسلماً در آینده پشتوانه کام کندا یا استادش نیز نخواهد بود. نظم، مقررات و اخلاق خوب موفقیت را تضمین می کند.

در حالت ادای احترام چشم مستقیم به روبه رو می باشد دو مشت جلوی صورت کف دست به طرف زمین و کمی سر خم و هم زمان، تنفس کامنا بیان می شود. در کام کندالین هرگاه استاد گرومه GEROMY احساس نماید که هنرجو از آموزش و تکنیک ها در جهت منفی استفاده می نماید، آموزش خود را متوقف می کند تا زمانی که مطمئن شود که شاگردش با اهداف خاص صلح جویانه، در آرامش و کسب ارتقاء، ایمان، دانائی، توانائی در جهت زندگی بهتر خود و دیگران تلاش می کند و یادگیری او ابزاری در جهت منفی نمی باشد.


         

کام کندالین هنرجو را کمک می کند برای انسانی کامل شدن، سرفرود آوردن با آگاهی و چشمانی باز در شناسائی راه رستگاری برای پیشرفت، آموختن و تلاش نمودن می باشد کام کندالین با درجه سفید که نشانه پاک بودن، مبارزی صلح جو می باشد و با قدرت آگاهی آن را حفظ می نماید. تلاش برای تعادل راستی و درستی بین تن و روان نیز معنا دارد، با ادای احترام برای مبتدی، استاد و حتی رقیب خود را واجب می دانند، کامنا، تلاش برای ارتقاء بیشتر ایمان، دانائی، توانائی است.

کام کندالین با تمرکز به آرامش تواضع، آگاهی شروع و به پایان می رسد. استاد رو به جایگاه که معمولاً به طرف شمال می باشد قرار می گیرد کام کنداکاران در پشت سر او منظم قرار می گیرند و با تلفظ کام کنداکار، شونگای SHONGAY زانو و مشت راست را به زمین و دست چپ مشت پشت کمر در جایگاه کندالین قرار می گیرد (شونگای به معنای همه ما برابریم خود را فدای یک مشت خاک شدن به غفلت در بی ایمانی، نادانی، ناتوانی در کسب حقیقت نکنیم) استاد با تلفظ کامنا و همه کام کنداکاران کامنا را تکرار می کنند این وضعیت به بدن احساس آرامش و تواضع خاصی را می دهد آماده برای هر سختی، آموزش، آزمون، مسابقه، استاد ارشد اعلام می کند کام کنداکار، توطی نا، که به حالت چهار زانو می نشیند و دو مشت را روی زمین قرار می دهند. (همه ما خاک می شویم)

کام کنداکار، تان ائی، TANEY، کامنا، همه هنرجویان کامنا، هدف رسیدن به بالاترین ارتقاء در ایمان، دانائی، توانائی می باشد.

گرومه کام کنداکار، تگیان سو، کندالین، کامدار، دو مشت قدرت گیری نفس از بینی و تا پایان آن پلک زده نمی شود. و با تمرکز به یک نقطه خیره می شود و با هماهنگی گرومه بازدم از دهان خارج.

▪ دو دست کای زو نفس گیری، دو مشت، خارج جلو.

▪ نفس گیری و خارج بالا سر.

▪ نفس گیری و یک دست راست خارج تنفس سمت چپ بدن.

▪ نفس گیری و یک دست چپ خارج تنفس سمت راست بدن.

▪ نفس گیری و دو دست به طرفین کیان سو، دو مشت عکس العمل.

از سوی گرومه، خطاب به کام کنداکاران، حصین رو، هنرجویان بدون کمک دست ایستاده و ادای احترام و به حالت رسمی می ایستند حصین رو، HSENRO در مورد ارزش انرژی تنفس کردن: انسان بدون آب، غذا قادر است که چندین روز زنده بماند اما بدون تنفس کردن چند لحظه بیشتر نیست از این رو انرژی واقعی در نفس کشیدن می باشد تنفس ها باید عمیق و ریه ها را از هوای تازه باید پر کرد و کاملاً از گنجایش ریه ها باید استفاده کرد.

تنفس های کوتاه و ناقص باعث کم تحرکی ریه و خود عامل بسیاری از بیماری های حتی عصبی می باشد بر این اساس بر تنفس های صحیح و کامل در کام کندالین تأکید می شود. خود شما آخرین باری که یک تنفس عمیق کشیده اید و آن را حبس کرده اید را به یاد می آورید؟ در صورتی که تنفس عمیق و حبس آن در ایجاد آرامش، بهترین انرژی را برای تن و روان تولید می نماید، می توانید امتحان کنید یک نفس عمیق حتی فکر و روحیه انسان را به مثبت بودن تغییر دهد.

هوای پاک سالم در سلامتی و هوش، آرامش، شادی شما تأثیر دارد و برعکس هوای آلوده و نفس های ناقص باعث عصبی شدن، کسل بودن، بیماری افسردگی، بی حالی، درست کار نکردن فکر می شود. هوای سالم یا آلوده هم چون غذای سالم و فاسد مستقیماً در تن و روان انسان تأثیر دارد. در این مورد شکی نداشته باشید حتماً شنیده اید که به خیلی ها برای این که از بیماری، عصبی بودن یا فراموش کردن ماجرائی، به آنها توصیه می شود آب هوایشان را با مسافرت رفتن تغییر دهند به راستی که همین است شما برای سلامتی خود چقدر وقت، پول صرف می کنید آیا به خودتان اهمیت می دهید؟

آیا هیچ گاه از جسم خود به خاطر سلامتی تشکر کرده اید؟ توصیه کام کندا به شما این است که بهتر است درست نفس کشیدن را یاد بگیرید چرا که ثابت شده است ۹۰% از انسان های بزرگ سال دنیا هیچ توجهی روی تنفس خود ندارند و طریقه تنفس کردن درست را بلد نیستند تنفس کردن بزرگ ترها باید مثل کودکان باشد آنها شکمی تنفس می کنند، نفس از بینی بگیرید مثل این که گلی را بو می کنید سعی نمائید شکم خود را حجیم کنید آن را ببینید تیکه تیکه و بعد قفسه سینه خود را و بعد بالاتنه و شانه ها را باید بازکنید اگر سر پائین باشد و شما نفس عمیقی بکشید قفسه سینه باز شده و حتی سر بالا می رود، دست ها را که بالا می برید قفسه سینه باز می شود، خیلی از انسان ها در طی چندین روز دست هایشان را بالا نمی برند چرا که اصلاً به بدن خود توجهی ندارند تا زمانی که دچار مشکل و بیماری می شوند.

در هر وضعیتی که هستید نفس عمیق از بینی بگیرید و هم زمان دستهایتان را بالا بیاورید چشمهایتان را ببندید و فکر کنید اگر چشم هایتان را باز کنید چیزی را که در آرزویش هستید به شما هدیه می کنند داشتن ایمان، اندیشه در راه انسان سازی مرام یک کام کنداکار می باشد تمام خواسته یک کام کنداکار در ادای احترام او معنا می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد