خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

مراحل یک فن پرتابی

تاچی-وازا (فنون سرپا) به چهار مرحله تقسیم میشوند.






او گوشی


کوزوشی: بر هم زدن تعادل



برهم زدن تعادل با کشیدن یا هل دادن حریف با دست، اساسی ترین قسمت یک پرتاب میباشد. و هدف، قرار دادن حریف در وضعیتی است که پرت کردن او راحتتر شود. جهت برهم زدن تعادل، بستگی به فن مورد نظر دارد. برای اینکه حریف روی پاشنه یا پنجه پا قرار گیرد باید فشار مناسب در جهت مورد نظر به او وارد شود. و برای اینکار باید نیرویی که دستها وارد میکنند انفجاری باشه(با سرعت و قدرت بالا) چون باید بر نیروی مقاومتی حریف غلبه کند. در زیر جهتهای کوزوشی نشان داده شده:





تسوکوری : قرار گرفتن در موقعیت پرتاب (tsukuri)






بدن حرکت کرده و در ایده آل ترین محل ممکن که تاثیر یک تکنیک رو به حداکثر میرسونه قرار میگیرد. دستها، پاها و قسمت میانی بدن(شکم و پست) به نسب منقبض شده و درعین حالی که بدن کاملا ثابت و استوار است برای بلند کردن، چرخیدن و ... آماده میباشد. پرتاب کردن باید خیلی سریع صورت بگیره در غیر این صورت حریف فرصت کرده تا تعادل خود به دست آورد. زمان بین برهم زدن تعادل و پرتاب کردن باید تا جای ممکن کوتاه باشد.


کاکه: نکنیک پرتابی

اکنون موقع پرتاب کردن میباشد که هدف اصلی است. این حرکت باید خیلی سریع و قوی (انفجاری) باشه. در این مرحله به تناسب نوع فن از اصل اهرم کردن استفاده میشود. و اکثرا "پا" نقش اساسی رو ایفا میکنه.





کامل کردن پرتاب





یک حرکت انفجاری از دستها که یک پرتاب کامل و موفق رو به همراه میآورد. و از طرفی باعث افزایش سرعت فن میشه.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد