خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

دنیل آرکا اینو سانتو


دنیل آرکا اینو سانتو (متولد ۲۴جولای ۱۹۳۶) یک مربی هنرهای رزمی فیلیپینی-آمریکایی است از کالیفرنیا که معروفترین شاگرد بروس لی بوده و متخصص اصول جت کاندو است.

او هنر و فلسفة جت کاندو، هنرهای رزمی فلیپینی، کشتی آزاد، جوجیتسوی برزیلی، مویتای، سیلات، هنرهای رزمی ترکیبی و هنرهای دیگر را در مدرسة مارینا دل ری، کالیفرنیای خود، یعنی آکادمی هنرهای رزمی اینوسانتو تدریس می‌کند. او قبل از اینکه شاگرد بروس لی شود عنوان شودان را از ای دی پارکر در کاراتة کنپوی آمریکایی دریافت کرد و درآنجا یک مربی بود. اینوسانتو یکی از سه نفری است که بروس لی به آنها اجازة تدریس سیستم هنرهای رزمی خود را داده بود( تاکی کیمورا و جیمز یم لی دو نفر دیگراند)، و تنها فردی است که مربی گری سطح سوم جت کان دوی بروس لی را دارد. او با دهها تن از اساتید جاهای دیگر در آمریکا، جنوب آسیا، و اروپا آموزش دیده است . بعد از فوت بروس لی، او سخنگو و مورخ اصلی برای جت کان دو شد.

او همیشه خود را یک دانش‌آموز دانسته و به تمرین با بسیاری از رزمی‌کاران سطح بالا پرداخته است. درنتیجه، او درجة مربی یا کمربند مشکی را در بسیاری از هنرهای رزمی گوناگون دارد. به علاوه، معروف است که او هنرهای رزمی فیلیپینی را ارتقاءداده است. او باعث شد که چندین فرم ناشناختة هنرهای رزمی جنوب آسیا برای عموم شناخته شود مانند سیلات، فرمی ترکیبی که در کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و فیلیپین وجود دارد. او اخیرا کمر بند مشکی خود را در جوجیتسوی برزیلی خانوادة ماچادو کسب کرده است. درحال حاضر او نایب رئیس سبک لیمکو بین‌المللی، نوع اخیرا شکل گرفتة اسکریما، است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد