خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

فلسفه دفاع شخصی چیست؟


http://www.kooolak.com/wp-content/uploads/1240317387.jpg

دفاع شخصی عنوانی است که بصورت عام به تمام ورزشهای رزمی در همه کشورهای جهان میتواند اطلاق شود. به واقع هر یک از ورزشهای رزمی نوعی دفاع شخصی محسوب می شوند، زیرا فلسفه وجودی این ورزشها، برتری و پیروزی کاربر هر یک از سبکهای رزمی، در دفاع از خود و یک مبارزه بی سلاح بوده و به تدریج و در گذر زمان،به جهت مجهز شدن مهاجمین به انواع وسایل کشنده، از وسایلی به جهت دفاع و تهاجم در این ورزشها استفاده شد که امروزه به آنها سلاحهای سرد گفته می شود.

در دنیای تخصصی مدار امروز که هر علمی اعم از علوم تجربی و انسانی به گرایشها و اجزای کوچکتر اما تخصصی تر تقسیم شده ،علوم ورزشی و هنرهای رزمی نیز از تقسیم بندی به شاخه های کوچکتر و تخصصی تر بی نصیب نمانده است. مثلاً از درون ورزش فوتبال، فوتسال، فوتبال آمریکایی،فوتبال ساحلی و واترپلو استخراج شد و بر همین منوال، دیگر ورزشها کم و بیش تخصصی تر شده اند.
مشخصه بارز هر گرایش ورزشی از ورزش مادر خود، قواعد و تکنیکهای جدید و روش مندی است. در جامعه امروز آنچه از مفهوم و تعریف دفاع شخصی در ذهن مردم استنباط می شود، آن تعریف عام نیست که به همه ورزشهای رزمی اطلاق می شود. بلکه چنان که گفتیم تکنیکهای خاص تر و در عین حال ساده تری است که از دخل و تصرف در تکنیکها و ترکیبهای پیچیده تر ورزش مادر خود بوجود آمده و برای یادگیری آسانتر روش مند گردیده و به علاقه مندان عرضه شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد