خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

بدترین موقعیت خلع سلاح

بدترین موقعیت خلع سلاح


فرد مسلح در سه متری شما سعی دارد شما را از گرفتن اسلحه باز دارد وشما هیچ راه فراری ندارید .برای نجات چکار می کنید؟

در کلاس نجات از جرم .من همیشه این سناریورا برای امتحان هنرجویان جدیدم مطرح میکنم .اکثر آنها به طور مهلک مورد اصابت قرار میگیرند خوشبختانه آنها مورد اصابت اسلحه باگلوله پلاستیکی قرار گرفتند وقتی که به خلع سلاح میرسند اکثر مربیان هنرهای رزمی شاگردان را برای موقعیت های رودر رو آماده میکنند که در آن فرد حمله کننده در دسترس است .امادردنیای واقعی بیشتر سرقتهاوقتل هاوقتی اتفاق میافتد فرد حمله کننده در دور دست. مشکل حمله مستقیم به فرد مسلح برای گرفتن اسلحه از دستان اواین است که شما را در موقعیتی قرار میدهدکه افراد نظامی به آن "هدف متحرک بی ارزش" میگویند .یعنی د ربرابر هفت تیری که مستقیم به طرف شماست به طرف آن حرکت نمی کنید.

در واقع هر چه شما فاصله را ببندید بزرگتر میشوید تنها کاری که فرد مسلح باید انجام دهد این است که اسلحه اش رامستقیم نگهدارد و ماشه را بکشد .هرچه قدر عکس العمل شما سریع باشد اما به طور حتم قسمت حساسی از بدن شما مورد اصابت قرار می گیرد

برخی از افراد فکر میکنند که بهترین راه برای پوشش فاصله با دشمن حرکت زیگزاگ است فایده واضح آن برای فرد مسلح این است که اورا مجبور می کند اسلحه اش را تکان دهد.یعنی شانس بیشتری برای شکست دارد .چیزی که ممکن است ضربه مرکزی به شما وارد کند اگر در خطی صاف حرکت می کردید حالا ممکن است زخمی بر روی شانه شما باشد.ومشکل اصلی این است که بسیار آهسته می باشد.

سه سال پیش حمله هلالی را معرفی کردم که در حال حاضر در دست مطالعه و استفاده پلییس ونیروهای نظامی سرتاسر دنیا می باشد .

فرد مسلح در برابر شما ایستاده ودر شرف شلیک کردن است .شما مسلح نیستید شاید پشت به دیوار باشید .شاید در اتاق کوچکی گیر افتاده باشید وشاید خانواده تان پشت سرتان باشند.به جای حرکت مستقیم در خطی از مسیر هلالی شکل حرکت کنید .

لحضه ای که شما حرکت کنید فرد مسلح احتمالا واکنش موافقی نشان خواهد داد و حرکت شما اورا وحشتزده خواهد کرد وانگشتان او به احتمال زیاد گره خواهد خورد که به معنی کشیدن ماشه است وقتی این اتفاق میافتد شما باید خارج از خط باشید وحرکت به چپ یا راست برای آغاز حمله هلالی تان شمارا به آنجا می رساند در نظر فرد مسلح شما در مسیری مورب در حال دور شدن از او هستید .شاید در آن لحظه است که شما ناگهان سریع حرکت می کنید و اسلحه ودستی که آن را گرفته است را با دو دست خود می گیرید و سر تفنگ را از بدن خود دور می کنید.

حال اگر شخص سومی از بالا شمارا نگاه کند حرکت شما به سمت دشمن به شکل نیم دایره وهلال خواهد بود این مسیر نیازمند سرعت وتحرک باهم است .

آیا به شما شلیک خواهد شد ؟

شانس بالای برای آن است نمی خواهم به شما دروغ بگویم در واقع حرکت انتحاری است گاهی جنگ نیز به همین شکل است در بعضی از موقعیت ها شما انتخاب دیگری ندارید تنها امید شما این است که حریف را وقتی گارد ندارد بگیرید اگر شما در مسیر هلالی حرکت کنید او نخواهد توانست در جای که می خواهد به شما شلیک کند .

برای افزایش احتمال موفقیتتان زیاد دور یا نزدیک نشوید چه در دوجو وچه در خیابان گلوله خوردن نباید بر اتمام حرکتتان تاثیر بگذارد بیشتر افراد اغلب از زخم گلوله جان سالم بدر میبرند حتی در بدترین شرایط شما سه ثانیه وقت خواهید داشت همین زمان برای به زانو درآوردن حریف کافی است وبدین صورت خود وخانواده تان را حفظ خواهید کرد اگر چه شما ممکن است مجروح شوید.



نوشته: جیم واگنر

ترجمه: سمیرا فرید منش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد