خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

خلیج فارس رزمی

زندگی نامه ماتسوهیگا پی‌چین

http://cybershitokai.com/images/other/matsu-higa.jpg
ماتسوهیگا پی‌چین (1870 - 1790)
وی مبارزی بزرگ بود و در بکارگیری سلاح‌های سرد معروف خاص و عام بود. او در استفاده از سلاح‌های بو، تونفا و سای مهارتی عجیبی داشت. در سال 1790 به دنیا آمد و در خانواده‌ای بزرگ شد که همگی در هنرهای رزمی مهارت داشتند.


با اینکه قد کوتاهی (حدوداً 157 سانت و وزن 64 کیلوگرم) داشت ولی با مهارتی که در کوبودو (هنر استفاده از سلاح) داشت بعنوان یکی از سربازان گارد سلطنتی منصوب و لقب پی‌چین به وی اعطا شد.

ماتسوهیگا در تمرینات خود بسیار جدی بود و از این رو پیشرفت فراوانی داشت. وی بعدها در تمرینات و مبارزات خود فلسفه و روش خاصی را بوجود آورد و نام سبک خود را "اوفوچیکو کوبوجوتسو" گذارد. علاوه براین، می‌دانیم که ماتسوهیگا به استاد تاکاهارا کوبوجوتسو و متعاقباً تاکاهارا نیز به وی کاراته می‌آموخت.

اُکیناوایی‌ها سبک و روش خود را در استفاده از بو توسعه دادند و از آن بعنوان سلاحی مؤثر در مقابل دزدان دریایی و سامورایی‌های ژاپنی بکار بردند. ماتسوهیگا بارها با شکارچیان تایوانی و دزدان دریایی مبارزه کرد و نیز هیچگاه بازنده نشد. در آن دوران برنده پیروز و بازنده کشته می‌شد.

ماتسوهیگا با یک استاد چینی به نام ژانگ خو لی که در بکارگیری سلاح تونفا مهارت داشت مواجهه و مجبور به مبارزه‌ای دوستانه با وی شد، هیگا با سلاح بو و استاد چینی با سلاح تونفا. ماتسوهیگا چنان ماهرانه از بو استفاده نمود که استاد چینی مغلوب وی شد. وی چنان تحت تأثیر ماتسوهیگا قرار گرفت که هنرش را (چوآن‌فا) به وی آموخت .

نقل است که هیگا بازوانی بسیار بزرگی داشت و در افسانه‌ها آمده است که او می‌توانست با دست‌های خود، یک نارگیل را خرد کند. ماتسوهیگا در بهار سال 1870 از دنیا رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد